کد مطلب: ۶۲۱۰۲۶

افتتاح کارخانه نساجی در فردوس رفسنجان/ این کارخانه چقدر اعتبار لازم داشت؟

افتتاح کارخانه نساجی در فردوس رفسنجان/ این کارخانه چقدر اعتبار لازم داشت؟

کارخانه نساجی و تولید پارچه در بخش فردوس رفسنجان که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است به بهره برداری رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احداث کارخانه نساجی فردوس رفسنجان چقدر هزینه برده است؟

آنطور ک ایسنا نوشته، با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان، کارخانه نساجی و تولید پارچه در بخش فردوس رفسنجان که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است به بهره برداری رسید. فرماندار رفسنجان عصر امروز پنجم بهمن در مراسم افتتاح این کارخانه اظهار کرد: مشکلات معیشتی، بیکاری و فقدان آب آشامیدنی یا کیفیت پایین آب از دلایل مهاجرت روستائیان به شهر است که برای ماندگاری روستائیان باید تفکر توسعه را ترویج داد و بر اساس آن با ایجاد اشتغال آن هم با سرمایه گذاری های کم بتوان معیشت خانوارها را تأمین کرد.

علی اکبر پورمحمدی تأمین آب را از ضروریات مناطق روستایی رفسنجان دانست و افزود: از ۱۰ سال پیش مطالعات طرح آب رسانی به مناطق روستایی شروع شده و ۶۱۱ میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح است و طبق تفاهم نامه ای که مابین قرارگاه سازندگی سپاه و دولت امضا شده طرح ۳ ساله اجرا می شود امّا با پیشرفت خوبی که دارد طی آینده دو سال تکمیل می شود.

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه آب رفسنجان با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با دو منبع ۲۰ هزار مترمکعبی در حال ساخت است و تصفیه خانه ای که قرار است هزار لیتر در ثانیه آب کل رفسنجان را تصفیه کند در حال احداث است و تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد. بخشی از این آب داخل شهر، بخشی به حومه غربی و شرقی و بخشی از این آب تصفیه شده از طریق لوله ۴۰۰ مستقیم به سمت منطقه نوق ارسال می شود تا کمبود و کیفیت پائین آب منطقه نوق به طور کلی برطرف شود.

فرماندار رفسنجان در خصوص کارخانه نساجی در منطقه فردوس نیز گفت: این کارخانه در شهرک صنعتی بخش فردوس احداث شده امّا این در این شهرک تنها ۳ کارخانه ایجاد شده که باید با جذب سرمایه گذاری واحدهای بیشتری احداث و اشتغالزایی شود.

وی بیان کرد: این شهرک صنعتی دارای وسعت ۱۲ هکتار است که باید برای رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی واگذاری زمین ها و جذب سرمایه گذاری ها صوت گیرد تا با ایجاد واحدهای تولیدی زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در کنار این کار فرمانداری پیگیر جذب تسهیلات اشتغالزایی برای مشاغل خرد و خانگی است و می تواند متقاضیان مشاغل خانگی و افراد جویای کار را به بانک معرفی کند تا تسهیلات بانکی کم بهره به آن ها اعطا شود و سطح درآمد خانوارها افزایش یابد.

مسئول کارخانه نساجی نیز در این مراسم گفت: مساحت کارخانه نساجی ۲ هزار مترمربع است که زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم و این کارخانه در جنوب شرق کشور تنها واحد نساجی است.

احمد خانی عنوان کرد: ۴ خط تولید پارچه در این کارخانه راه اندازی شده و تجهیزات تمام اتوماتیک هستند که از کشور ایتالیا خریداری شده است.

وجود تنها سه کارخانه در شهرک صنعتی بخش فردوس

بخشدار فردوس رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: با وجود احداث شهرک صنعتی در این منطقه امّا تنها سه کارخانه تیرچه، نئوپان و تولید پارچه راه اندازی شده است که باید زمینه جذب سرمایه گذاری ها صورت گیرد تا بتوان اشتغال پایدار و رونق اقتصادی را شاهد باشیم.

علی محمدی بهجت افزود: ۲۵ حلقه چاه آب کشاورزی در این منطقه حفر شده و در زمینه ورزش هم علاقمندان زیادی در رشته های مختلف داریم که افتخارآفرینان استانی و کشوری هستند؛ همچنین دو زمین چمن مصنوعی در صفائیه و مهدی اباد هم ایجاد شده است.

وی بیان کرد: وضعیت کشاورزی بخش فردوس وابسته به محصول پسته است که ۸ هزار هکتار زیر کشت پسته و ۲٫۵ هکتار سطح هم زیر کشت زعفران رفته است.

بخشدار فردوس همچنین گفت: بخش فردوس دارای ۴۸ شهید، بیش از ۶ هزار بسیجی و ۳۰۰ ایثارگر است و اولین شهید مبارزات قبل از انقلاب به نام شهید انصاری هم توسط مردم این خطه تقدیم انقلاب شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.