کد مطلب: ۴۸۱۸۱۰

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کاهش ۴۰ درصدی خرید گوشت قرمز / مصرف گوشت مناطق مرفه بالا رفت

کاهش 40 درصدی خرید گوشت قرمز / مصرف گوشت مناطق مرفه بالا رفت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید:فعلا نه قیمت گوشت قیمت بالا رفته و نه نگرانی جدی‌ای درباره افت کاهش تولید دام وجود دارد. اما دلیل این مساله، کاهش ۴۰ درصدی تقاضا برای خرید گوشت قرمز است. به عبارتی کاهش تقاضا سبب شده که فعلا قیمت گوشت تغییر نکند و نگرانی درباره تولید گوشت قرمز وجود نداشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام مرکز آمار، تولید گوشت قرمز در مردادماه، ۳۷.۱ هزار تن بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را تجربه کرده است. از طرفی کاهش 40 درصدی تقاضای مردم باعث شده که قیمت گوشت نسبت به سال گذشته چندان گران نشود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید مصرف گوشت در برخی از مناطق اعیان‌نشین تهران به شدت افزایش یافته است؛ این در حالی است که در برخی از مناطق نیز مصرف این کالا کاهش چشم‌گیری داشته است.

علی اصغر ملکی درباره تاثیر بحران خوراک دام در افزایش قیمت گوشت به تجارت‌نیوز گفت: بحران خوراک دام در شش ماه نخست سال تاثیری در افزایش قیمت گوشت گوسفند نداشته است؛ چرا که به دلیل کاهش سطح درآمدها تقاضای مردم برای خرید گوشت 40 درصد افت کرده است. در این شرایط فعلا اقشار مرفه جامعه مصرف گوشت‌شان بالا است.

ملکی افزود: از طرفی ذبح دام در ایام محرم و عید قربان کاهش یافت؛ فعلا نگرانی‌ای برای کاهش دام در کشور وجود ندارد. توصیه ما به مردم این است که در شرایط کرونا مراقب قاچاق گوسفندان ایرانی باشند؛ ممکن است در نیمه دوم سال به دلیل قاچاق گوسفند به سایر مرزها با بحران کمبود دام و افزایش قیمت گوشت مواجه شویم.

او با اشاره به قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: فعلا بازار گوشت آرام و بدون تلاطم است. اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه بین 100 تا 105 هزار تومان فروخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوش به حال طبقه مر فه دارند گو شت قرمز می خورند مملکت سر ما یه داری همین است که روز تا شب یک گروهی ا نقدر می خورند تا بتر کند وگروهی دیگر به نان شب محتا جند ،

    • ناشناس

      والا به قران دیگه زنم طلا نداره بفروشم اذوقه بخرم برا پرواریا

  • ناشناس

    ‌کمر دامدارهارو شکستین بابا

  • ناشناس

    عرض سلام و ادب.
    من تولید کننده گوشت هستم هم گوساله پرواری و هم گوسفند .
    با این سیاستی که دولت در پیش گرفته تعداد زیادی از تولید کنندگان گوشت در داخل به علت ضرر وزیان بالا به سمت عدم فعالیت و ورود به عرصه های دیگری از تجارت هستن و لذا در دراز مدت به نظر میرسه که با کمبود شدید گوشت در داخل روبرو بشیم و لذا دولت دوباره باید به سمت واردات گوشت پیش بره ولی این بار دیگه از ارز ۴۲۰۰ تومانی خبری نیست فلذا اون دسته از افراد سود جو که سری قبل با واردات دام به قیمت بسیار پایین و به دست آوردن سودهای کلان به بهانه خدمت به مردم و نابود کردن دامدار داخلی دیگه وارد این قضیه نمیشن چون قیمت گوشت در خارج از ایران به طور متوسط کیلویی ۱۰.ده.دلاره .
    یعنی کیلویی حدود ۲۵۰ هزار تومان با ارز دولتی.
    تولید گوشت داخل هم که به شدت در حال کاهشه .
    با این وضع قیمت گوشت به کجا میرسه؟

  • سعید

    شایدباورنکنید والی اخرین باری ک گوشت خریدم پارسال همین موقع بود ک گوشت کیلویی 75 هزارتومن بود خدالعنت کنه باعثو بانی این گرونیها رو برای دامدارم نمیسرفه اینم قبول دارم ولی الان ک گوشت کیلویی صدوخورده ای هست هم خیلی هامث من نمیتونن بخرن الهی مسوولینی ک ب فکرمردم نیستن یکی یکی ازروزمین محوبشن وبمیرن

  • ناشناس

    گرانی خوراک دام و طیور باعث نابودی و ورشکستگی تمام تولید کنندگان شده. هممون بیچاره و ورشکسته شدیم. قیمت‌ها سربه فلک کشیده و ثبات نداره و هر روز در حال افزایش است. دارو نایاب شده و تقلبی. دارویی که 10 هزار تومان بود الان 150 الی 160 هزار تومان شده و گیر نمیاد. هممون دچار سوء تغذیه شدیم. دیگه دستمون نه به گوشت قرمز میرسه نه گوشت مرغ و نه تخم مرغ و میوه. حداقل های زندگی شده آرزوی همه مردم. واقعا با مردم و کشور چه کردید؟ بلایی که شما سر مردم آوردید هیچ دولتی با مردمش نکرده مگر دولت ونزوئلا و چند تا دیکتاتور دیگه. همه بیکار، گرانی و تورم بیداد میکنه، دلال‌ها و واسطه گران مافیایی درست کردند در همه زمینه ها که کشاورز و دامدار و تولید کننده دستش از همه جا کوتاهه و باید به قیمت ناچیز و با ضرر محصولشو به دلال و واسطه بده و این مفت خورها هستند که بازار رو دست گرفتند و سود هنگفت به جیب می‌زنند. اگر مریض شویم و گذرمون به بیمارستان بیفته که دیگه واویلا. با این هزینه‌ها باید بریم یک گوشه در سکوت بمیریم. از امید و آرزو که دیگه نگم. وجود نداره. به چی دلمونو خوش کنیم؟ به چی امید داشته باشیم؟ آیا جای آبادی وجود داره که دلمونو بهش خوش کنیم؟ در هزینه های روزمره موندیم. اکثر مردم از جمله خودم، میانسال شدن و بچه ندارند چون اولا از پس هزینه ها بر نمیان، دوما این کشور جای مناسبی برای زندگی نیست و دوست نداریم بچه هامونم مثل خودمون بدبخت بشن. زندگیمون جهنمی شده که بیشتر شبیه کابوس وحشت ناکه تا زندگی…..

  • مرضیه

    حرف حق رو قبول ندارین برین ببینید نارمک نه مرفه هستن همه متوسط چهار راه تلفن خانه سوپر گوشت ببینید این قیمتی که شما میگین هست یا نه قیمت بالاتر از این چیزی هست که اعلام میکنید

  • ناشناس

    دامداران با این قیمت گوشت و شیر که ضرر یده یکی پس از دیگری در حال ورشکستگی هستند و بسته میشوند . خرید به دلار فروش به ریال ! وقتی دولت دم از قیمت فروش بعضی اقلام در اروپا میکند قیمت لیتری شیر یک یورو یعنی ۳۵۰۰۰ تومان هست

  • ناشناس

    بخدا دامدار نابود کردید قیمت دارو واکسن خوراک چندین برابر شده ولی گوشت هیچ تغییری نکرده شما اگه خیلی ب فکر مردم هستید گوشت گرون نمیکنید حداقل دارو خوراک دام هم ب همون قیمت پارسال برگردونید

  • ناشناس

    رایس اتحادیه گوشت خواب دیده دارم روزی رومیبینم که همه دامداریها تعطیل شدن ویگه گوشتی درکشور نیست که به بازار عرضه بشه

  • ناشناس

    چرا دروغ میگین.تف به شرفتون.من دامدار.و۱۰۰ نفر مث خودم را میشناسم که به خاطر گرون بودن علوفه .وکاهش قیمت گوشت دامداری های پرواریشون را تعطیل کردند.بدبخت شدیم.