کد مطلب: ۴۰۶۵۷۲

قیمت طلا ثابت ماند / افت یوان و پوند در برابر دلار

قیمت طلا ثابت ماند / افت یوان و پوند در برابر دلار

درحالی‌که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار شفافیت بیشتر در مورد برگزیت و جنگ تجاری ایالات متحده و چین هستند، شاخص دلار امروز با رشد 0.2 درصدی مواجه شد. قیمت جهانی طلا اما بدون تغییر باقی ماند.

درحالی‌که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار شفافیت بیشتر در مورد برگزیت و جنگ تجاری ایالات متحده و چین هستند، قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا امروز با قیمت هزار و 489 دلار و 59 سنت معامله شد.

به گفته مایل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار، تا زمانی‌که توافق نهایی میان آمریکا و چین حاصل و وضعیت برگزیت مشخص نشود، نمی‌توان مسیر خاصی را برای بازار طلا پیش‌بینی کرد. اما انتظار می‌رود قیمت‌ها در محدوده هزار و 490 دلار تا هزار و 535 دلار در نوسان باشد.

در عین حال نشست فدرال‌رزرو و تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره هفته آینده در روزهای 29 و 30 اکتبر برگزار می‌شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز گذشته با کاهش 0.5 درصدی مواجه شده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، در ساعات ابتدایی معاملات امروز در بازارهای آسیایی با 0.2 درصد رشد نسبت به روز گذشته، در سطح 97.545 واحد قرار گرفت.

عدم شفافیت در مورد برگزیت و تصمیم پارلمان بریتانیا برای زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا موجب شد پوند امروز با افت 0.16 درصدی مواجه شد. هر پوند امروز به‌ازای 1.2856 دلار مبادله شد. این در حالی است که روز گذشته نیز پوند در برابر دلار 0.7 درصد کاهش یافته بود.

یوان نیز در مقایسه با روز گذشته در برابر دلار افت کرد. هر یوان امروز به 7.0778 دلار رسید.

دلار اما در برابر ین ژاپن با کاهش 0.15 درصدی مواجه شد و هر ین در معاملات روز چهارشنبه به‌ازای 108.32 دلار مبادله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.