کد مطلب: ۵۱۰۵۲۳

افت ۲۰ درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو

افت ۲۰ درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو

عضو هیات‌مدیره و سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران از کاهش متوسط ۲۰ درصدی قیمت انواع قطعات و لوازم یدکی اتومبیل در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید مهدی کاظمی افزود: دلایل اصلی این کاهش، افت قیمت ارز و همکاری بسیار خوب گمرک در سرعت بخشیدن به ترخیص قطعات و لوازم یدکی باقی مانده در گمرکات است.

وی ادامه‌ داد: علاوه بر آن، کاهش مسافرت‌ها ناشی از محدودیت‌های کرونایی سبب شده تا فعالان این صنف و تعمیرکاران خودرو با رکود در کسب‌وکارشان مواجه باشند و ضمن فراوانی انواع لوازم یدکی و قطعه در بازار، در بسیاری موارد با دستمزدها و سودهای پایین‌تری به ارائه خدمات بپردازند.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: بیشترین کاهش قیمت‌ها مربوط به قطعات اساسی و پرمصرف خودروهای داخلی از جمله تسمه تایم، لنت ترمز، دیسک و صفحه کلاچ، قطعات برقی، سوزن انژکتور و غیره است.

وی گفت: قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی، حتی از خودروهای ایرانی در بازار فراوان‌تر است، زیرا از یک طرف فعالان این کشور به دور از تحریم‌ها با تاجران و تولیدکنندگان ایرانی همکاری دارند و از طرف دیگر، تعدد کارخانجات و تامین‌کنندگان چینی سبب شده تا در کمترین زمان ممکن قطعات و لوازم یدکی به کشور برسد.

کاظمی در عین حال تاکیدکرد: وضعیت کنونی از نظر تامین و فراوانی قطعه، خوب اما شکننده است و اگر قیمت ارز دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفته یا محدودیت‌هایی بر ثبت سفارش‌ها اعمال شود، دوباره به وضعیت ناپایدار چند ماه قبل بازخواهیم گشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جناب آقای کاظمی لطف کنید و شخصآ خودتان بروید از مغازه لوازم یدکی خرید کنید تا قیمت دستتان بیاید نه علکی نظر بدهید