کد مطلب: ۴۰۹۰۹۰

افت ۶۷ میلیارد دلاری تجارت آمریکا و چین

افت ۶۷ میلیارد دلاری تجارت آمریکا و چین

با ادامه یافتن جنگ تجاری آمریکا و چین، در ۹ ماه ابتدایی امسال تجارت بین این دو کشور با افت شدیدی مواجه شده است که این به هرد دو اقتصاد بزرگ جهان لطمه می‌زند.

با ادامه یافتن جنگ تجاری آمریکا و چین ، در ۹ ماه ابتدایی امسال تجارت بین این دو کشور با افت شدیدی مواجه شده است که این به هرد دو اقتصاد بزرگ جهان لطمه می‌زند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این بازه، واردات آمریکا از چین ۵۳ میلیارد دلار افت کرده و به ۳۴۲ میلیارد دلار رسیده است. در ماه سپتامبر آمریکا تنها ۴۰ میلیارد دلار از چین کالا وارد کرده است که این در مقابل واردات ۴۸ میلیارد دلاری سال گذشته، سقوط قابل‌توجهی به حساب می‌آید.

صادرات به چین هم از حدود ۹۳.۳ میلیارد دلار در سال گذشته، به ۷۸.۷ میلیارد دلار در سال جاری سقوط کرد. به این ترتیب، در ۹ ماه ابتدایی امسال، کسری تجاری آمریکا با چین از ۳۰۲ میلیارد دلار ۹ ماه ابتدایی سال گذشته، به ۲۶۳ میلیارد دلار در ۹ ماه ابتدایی امسال رسید.

رییس کنفرانس سازمان ملل در مورد تجارت و توسعه، پاملا کوک همیلتون، در بیانیه‌ای گفت: جنگ تجاری باخت باخت چین و آمریکا ، نه تنها به این دو اقتصاد آسیب می‌رساند، بلکه پایداری اقتصاد جهانی و تجارت آینده را به خطر انداخته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.