کد مطلب: ۴۳۷۵۷۲

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

افت ۳۴ درصدی بیت‌کوین در یک هفته / بورس آمریکا چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال دارد؟

افت 34 درصدی بیت‌کوین در یک هفته / بورس آمریکا چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال دارد؟

به‌گفته تحلیلگران، دلیل افت 50 درصدی بیت‌کوین در روز پنج‌شنبه، آن هم در کمتر از هشت ساعت، سقوط کم‌سابقه شاخص داوجونز بوده است. با بهود بازار سرمایه در آمریکا، قیمت بیت‌کوین هم در دور روز گذشته اندکی تقویت شد.

اتفاقات اخیر در بازارهای مالی، بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را هم در هفته گذشته تحت تاثیر قرار داد، تاجایی‌که قیمت بیت‌کوین در هفته دوم مارس با افت 34.5 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند نزولی بیت‌کوین از همان روزهای ابتدایی هفته آغاز شد. درحالی‌که هر بیت‌کوین در اولین روز از معاملات هفتگی (دوشنبه) با قیمت هفت هزار و 944 دلار معامله می‌شد، در معاملات روز یکشنبه (تا لحظه تنظیم گزارش) به پنج هزار و 269 دلار رسیده است.

با این حال، بدترین روز برای بیت‌کوین در هفته گذشته پنج‌شنبه بود. در معاملات این روز بیت‌کوین بیش از 50 درصد افت کرد اما در ساعات پایانی معاملات به کانال چهار هزار دلار بازگشت.

گفته می‌شود این بدترین سقوط روزانه بیت‌کوین طی هفت سال گذشته محسوب می‌شود.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت بیت‌کوین را در هفته گذشته نشان می‌دهد:

بیت‌کوین

افت 34.5 درصدی بیت‌کوین در یک هفته

دلایل سقوط یک‌باره قیمت بیت‎کوین چه بود؟

تحلیلگران معتقدند، مهم‌ترین دلیل کاهش 50 درصدی قیمت آن هم در هشت ساعت، افت 9.9 درصدی شاخص داوجونز بوده است. گفته می‌شود این بدترین سقوط بورس آمریکا از سال 1987 تاکنون بوده است. این سقوط بی‌سابقه پس از افزایش وحشت‌ها از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا رخ داد.

کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که همبستگی بالایی میان بازار سهام ایالات متحده آمریکا و بیت‌کوین وجود دارد. با کاهش اشتها برای دارایی‌های پرریسک و اصلاح قیمت‌ها در بازار سهام، قیمت بیت‌کوین هم روند نزولی گرفت و به‌ترتیب به کانال‌های پنج هزار دلار و سه هزار دلار وارد شد.

پس از سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس خبری روز جمعه و اعلام وضعیت اضطراری ملی از سوی او، در بازارهای مالی نشانه‌هایی از بهبود دیده شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این کنفرانس اعلام کرد، آمریکا از قیمت پایین نفت بهره می‌برد و ذخایر استراتژیک نفت خام خود را پُر می‌کند.

پس از آن قیمت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هم اندکی تقویت شد.

تا پیش از این تصور سرمایه‌گذاران این بود که بیت‌کوین یک دارایی امن محسوب می‌شود در مواقع بحرانی مانند طلا ارزش آن افزایش می‌یابد. هفته گذشته اما این سقوط بی‌سابقه بسیاری از سرمایه‌گذاران را سردرگم کرد؛ چرا که یک دارایی امن قاعدتا در چند ساعت نباید نیمی از ارزش خود را از دست بدهد.

اگرچه قیمت بیت‌کوین طی دو روز گذشته به بیش از پنج هزار دلار رسیده است، اما برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که احتمالا باز هم شاهد افت قیمت بیت‌کوین و قرار گرفتن آن در کانال سه هزار دلار خواهیم بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.