خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۸۹۰۳

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند:

علت افت ۵۰ درصدی فروش «بجهرم» در مهرماه چیست؟ / رشد ۲۲ درصدی سود انباشته بجهرم در فصل تابستان

علت افت 50 درصدی فروش «بجهرم» در مهرماه چیست؟ / رشد 22 درصدی سود انباشته بجهرم در فصل تابستان

بجهرم در شهریور ماه سال جاری با وجود عدم عرضه در بورس کالا، توانست 36 میلیارد و 479 میلیارد تومان برق را بفروشد. این درحالی است که در مهر ماه، رقم فروش به 17 میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با نماد « بجهرم » در مهر ماه عملکرد قابل قبولی از خود برجای نگذاشت.

فروش این شرکت در گزارش عملکرد ماهانه‌اش، افت بیش از 50 درصدی را نسبت به مجموع فروش شهریور ماه تجربه کرده است.

بجهرم در شهریور ماه سال جاری با وجود عدم عرضه در بورس کالا، توانست 36 میلیارد و 479 میلیارد تومان برق را بفروشد. این درحالی است که در مهر ماه، رقم فروش به 17 میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

اما این شرکت در گزارش شش ماهه خود، از عملکرد مثبت خود خبر داده است؛ در این گزارش درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به سه ماهه نخست سال با رشدی 11 درصدی همراه بوده و از 135 میلیارد تومان در پایان تیر ماه، به 149 میلیارد تومان در پایان شهریور ماه رسیده است.

در عین حال سود عملیاتی « بجهرم » نیز در همین مدت یاد شده، با رشدی پنج درصدی، از 52 میلیارد تومان به 55 میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص این شرکت نیز در مدت سه ماهه با رشدی 5.5 ، از 46 میلیارد تومان، به 48 میلیارد تومان در پایان شهریور ماه رسیده است.

سود انباشته شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با رشدی 22 درصدی از 201 میلیارد تومان در پایان تیر، به 245 میلیارد تومان در پایان شهریور ماه رسیده است.

اما به منظور شفاف‌سازی در خصوص چرایی افت فروش این شرکت، پیمان کنعان مدیر عامل شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم به تجارت‌نیوز گفت:« برق نیروگاه‌ها در فصول سرد سال به دلیل کاهش لودینگ مصرف، کمتر خریداری می‌شود، در نتیجه بنابر نیاز شبکه، فروشندگان هم فروش خود را کاهش می‌دهند.»

کنعان تصریح کرد: «اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که واحدهای سیکل ترکیبی، میزان حضورشان در شبکه، بیشتر از واحدهایی است که گازی هستند. شبکه سراسری برق تمایل بیشتری به خرید برق از واحدهای سیکل ترکیبی دارد.»

مدیرعامل بجهرم در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم، دارای دو واحد سیکل ترکیبی است، خاطرنشان کرد: «با این حال طبق یک روال طبیعی، تمامی شبکه وقتی وارد فصل سرد سال می‌شوند، از مهر ماه یک روند کاهشی را در فروش برق ثبت می‌کنند، اما این روند از اواخر فروردین ماه دوباره افزایش پیدا کرده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.