خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۴۲۱۵

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

افت ۹ درصدی بیت‌کوین در ماه فوریه / کرونا دامن ارزهای دیجیتال را هم گرفت

افت 9 درصدی بیت‌کوین در ماه فوریه / کرونا دامن ارزهای دیجیتال را هم گرفت

طی دو هفته گذشته و با گسترش ویروس کرونا در دیگر کشورها از جمله آمریکا، قیمت بیت‌کوین هم مانند سایر دارایی‌ها روند نزولی به خود گرفته است. تاجایی‌که در روزهای پایانی ماه فوریه بیت‌کوین به کانال 8 هزار دلار بازگشت.

اگرچه در ماه گذشته میلادی، بیت‌کوین موفق شد با 30 درصد رشد، بهترین ژانویه را طی هفت سال گذشته به‌ثبت برساند، در ماه فوریه اما با افت 9 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا دو هفته پیش و قبل از گسترش ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین، بیت‌کوین هم به‌عنوان دارایی امن روند صعودی خود را طی کرد؛ تا جایی که در یازدهم فوریه وارد کانال 10 هزار دلار شد.

بالاترین قیمت بیت‌کوین در ماه گذشته به 14 فوریه مربوط می‌شود. هر بیت‌کوین در این تاریخ با قیمت 10 هزار و 356 دلار معامله شد.

طی این مدت دارایی‌های پرریسک، از جمله بازار سهام به‌ویژه در کشورهای آسیایی با بی‌ثباتی‌های بسیاری مواجه شدند.

موج جدید نگرانی‌ها و گسترش هرچه‌سریع‌تر ویروس در دیگر کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی، موجب شد هفته گذشته بازار سهام آمریکا بدترین عملکرد هفتگی خود را از زمان وقوع بحران مالی 2008 تاکنون به‌ثبت برساند.

این نگرانی‌ها این‌بار بازار دارایی‌های امن را هم بی‌بهره نگذاشت؛ تا جایی که قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته نزدیک به سه درصد افت کرد.

بیت‌کوین هم که از هفته پایانی ژانویه تا روزهای پایانی هفته گذشته در کانال 9 هزار و 10 هزار دلار معامله می‌شد، روز 26 فوریه به کانال هشت هزار دلار وارد شد.

نمودار زیر روند ماهانه بیت‌کوین را در فوریه 2020 نشان می‌دهد:

بیت‌کوین

افت 9 درصدی بیت‌کوین در فوریه 2020

پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین به آخرین روز از ماه فوریه مربوط می‌شود. در این روز قیمت بیت‌کوین در ساعات پایانی معاملات به هشت هزار و 538 دلار رسید.

اگرچه وحشت سرمایه‌گذاران فروش بیت‌کوین، برداشت سود و افت قیمت را به‌دنبال داشته، اما به‌نظر می‌رسد به دلیل افت قیمت در بازار سایر فلزات از جمله طلا، آنها برای خرید دیگر دارایی‌های امن اقدام نکرده‌اند.

بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها، با کاهش نگرانی‌ها، احتمال بازگشت سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین و در نتیجه افزایش قیمت آن وجود دارد.

در حال حاضر، به‌ترتیب سطوح حمایتی هشت هزار و 500 و هشت هزار و 400 دلار برای بیت‌کوین پیش‌بینی شده است.

از دیدگاه صعودی اما، اگر قیمت بیت‌کوین به بیش از هشت هزار و 660 دلار برسد، می‌تواند از سطوح مقاومتی هشت هزار و 800 دلار و پس از آن 9 هزار و 200 دلار عبور کند.

خوش‌بین‌ها به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده بر این باورند که اگر فدرال‌رزرو با هدف جلوگیری از وقوع رکود اقتصادی، نرخ بهره را کاهش دهد، قیمت‌ بیت‌کوین افزایش خواهد یافت.

همچنین نصف شدن پاداش استخراج یا هلوینگ (Halving) که در ماه می انجام می‌شود، از دیگر دلایلی است که می‌تواند به رشد قیمت این ارز محبوب دیجیتال کمک کند.

گزارش‌‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال 2020 تا پایان فوریه (روز شنبه)، بیت‌کوین رشد 18.8 درصدی را تجربه کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام ادرس اینترنتی یک یا چند سایت انگلیسی زبان را می خوام که نمودارهای شمعی قیمت بیت کوین و شاخص های انرا وسایر ارزهای دیجیتال را در گذر رمان دارند ////لطف می کنید برام اس ام اس یا ایمیل کید مننون می شم یا لااقل راهنمایی کنید///