کد مطلب: ۲۶۲۰۰۴

افزایش احتمالی ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در آمریکا

افزایش احتمالی ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در آمریکا

چند ساعت قبل از پایان رسمی جلسه فدرال رزرو انتظار می رود به نرخ بهره آمریکا بار دیگر ۰.۲۵ درصد افزوده شود.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو آمریکا در پایان جلسه بعدازظهر امروز چهارشنبه به وقت واشنگتن ۰.۲۵ درصد نرخ بهره را افزایش دهد و بین ۱.۷۵ تا ۲ درصد باشد؛ همچنین افزایش نرخ بهره بسیار قابل انتظار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در حال حاضر، بازارهای جهانی چشم انتظار جلسه پیش رو فدرال رزرو و جهت دادن به سیاست های خود بر اساس نرخ جدید بهره اعلام شده در آمریکا هستند. همچنین گروهی معتقد هستند که فدرال رزرو در سال جاری میلادی فقط یکبار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد؛ در حالی که گروهی دیگری بر این باور هستند که تا پایان سال جاری میلادی این امر ۲ مرتبه دیگر اتفاق خواهد افتاد.

بر همیمن اساس، پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو پیش‌بینی خود از تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سال ۲۰۱۸ میلادی از رقم فعلی ۲.۷ درصد بیشتر اعلام کند. برخی از کارشناسان اقتصادی آمریکا بر این باور هستند که عملکرد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم می تواند بیش از ۳ درصد باشد.

همچنین پیش بینی فدرال رزرو از نرخ بیکاری آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۸ درصد است و برآورد این نهاد از نرخ تورم هسته ای ایالات متحده در حال حاضر ۱.۹ درصد است و شاخص قیمت مصرف کننده در حال عبور از هدف از پیش تعیین شده ۲ درصد فدرال رزرو است.

منبع: سی ان بی سی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.