کد مطلب: ۲۲۷۳۶۲

‌افزایش اعتبار ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد

‌افزایش اعتبار ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار از منابع دیگری برای تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ بویراحمد خبر داد و گفت: اعتبارات سد تنگ سرخ از 30 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال در بودجه سال 97 افزایش یافت.

علی محمد احمدی در حاشیه این بازدید از این سد مخزنی به همراه غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی و همکاری مردم این منطقه، افزود: با راه‌اندازی این سد آب شرب، آب صنعتی و کشاورزی شهر و روستاهای اطراف یاسوج به میزان 17 میلیون متر مکعب در سال تامین می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این سد در چهار ماهه اخیر از 4 درصد به 12 درصد ارتقاء یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مجموع 270 متر تونل انحرافی سد تنگ سرخ تاکنون 236 متر آن اجرا شده است.

احمدی بر پرداخت مطالبات و رعایت حقوق کشاورزان تاکید و تصریح کرد: پرداخت مطالبات مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و ارزش و درجه اهمیت آن کمتر از احداث سد نیست و به طور قطع تا ریال آخر مطالبات مردم منطقه را پیگیری می‌کنم.

وی بر احراز مالکیت اراضی این منطقه در اسرع وقت تاکید و بیان کرد: در این راستا کارگروهی متشکل از مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و کارشناسان سابق این موضوع در استانداری تشکیل می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اولویت‌های دولت در سال 97، عنوان کرد: مسئله اشتغال، بافت‌های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، محیط زیست و مصرف بهینه آب از مهم‌ترین این اولویت‌هاست.

احمدی با اشاره به وضعیت تنش آبی در برخی مناطق استان، ادامه داد: مصرف بهینه آب در بخش های خانگی، کشاورزی و صنعتی باید به صورت ویژه مدیریت و از هدر رفت این منبع حیاتی جلوگیری شود.

همچنین غلام محمد زارعی، نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مزایای این طرح گفت: با بهره‌برداری از این طرح مهم علاوه بر تامین آب شرب شهرهای یاسوج و شیراز و اراضی کشاورزی روستاهای حاشیه کمک شایانی به اشتغال‌زایی و اقتصاد منطقه خواهد شد.

وی افزود: تلاش خواهد شد به‌زودی وضعیت تملک اراضی و باغات این منطقه تعیین تکلیف و مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

زارعی از مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا خواست تسریع در روند اجرای سد مخزنی تنگ سرخ را در اولویت قرار دهند و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به تکمیل آن کمک کنند.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی این سد را پیشانی طرح‌های استان و از مهمترین طرح‌های آبی برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب، اعتبارات دیگری نیز تزریق خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.