کد مطلب: ۲۲۷۹۰۶

افزایش تقاضای جهانی طلا در ۲۰۱۸

موسسه تحقیقات سرمایه‌گذاری متالز فوکوس پیش‌بینی کرده است که تقاضای جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی تنها یک درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

موسسه متالز فوکوس در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که تقاضای جهانی طلا در سال 2018 میلادی تغییر چندانی نسبت به 2017 نخواهد داشت چرا که رشد ناچیز تقاضای فیزیکی و جواهرات و تقاضای صنعتی تا حد زیادی با کاهش خرید بانک‌های مرکزی جهان جبران خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش میزان خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان امسال به پایین‌ترین سطح خود از سال 2010 خواهد رسید.

این گزارش نشان می‌دهد تقاضای جهانی طلا امسال به 3969 تن خواهد رسید که نسبت به سال قبل با رشد یک درصدی روبرو می‌شود. البته این رقم 10 درصد کمتر از میانگین تقاضای طلا در 5 سال اخیر خواهد بود.

تقاضای فیزیکی امسال 4 درصد افزایش خواهد داشت چین بیشترین سهم را در این رشد در اختیار دارد. پیش‌بینی می‌شود بانک‌های مرکزی جهان نیز امسال 350 تن طلا خریداری خواهند کرد که نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

این تحلیل نشان می‌دهد که نوسانات شدید بازار سهام می‌تواند قیمت طلا را امسال به 1450 دلار افزایش دهد. کاهش ارزش دلار نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود.

میانگین قیمت هر اونس طلا نیز امسال به 1345 دلار خواهد رسید که یک درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.

مازاد عرضه طلا در بازارهای جهانی نیز امسال به 510 تن خواهد رسید. این رقم در سال گذشته به 548 تن رسیده بود.

منبع: طلانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.