کد مطلب: ۱۷۱۶۵۸

افزایش تولیدات مجتمع گازی پارس جنوبی

افزایش تولیدات مجتمع گازی پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی بیان کرد که تعمیرات اساسی سال جاری در فازهای ۹ و ۱۰ باعث بهبود کیفیت و کمیت پالایشگاه در تمام شاخص‌ها شده و تولید تمام محصولات افزایش یافته است.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: این پالایشگاه هم‌اکنون روزانه ۶۲.۷ میلیارد متر مکعب گاز از سکو دریافت و ۵۵.۱۷ میلیون متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی؛ ایرج خرمدل، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با بیان این‌که در سال جاری با انجام فعالیت‌هایی روی تجهیزات واحدهای عملیاتی، دستاوردهای مطلوبی از قبیل تداوم تولید، بهبود کیفیت محصولات، افزایش تولیدات و صرفه‌جویی در مصرف انرژی حاصل شده است، گفت: تعمیرات اساسی سال جاری در فازهای ۹ و ۱۰ باعث بهبود کیفیت و کمیت پالایشگاه در تمام شاخص‌ها شده و تولید تمام محصولات افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که میزان خوراک برداشتی پالایشگاه پس از تعمیرات ۵ درصد بیشتر شده است، گفت: این افزایش برداشت باعث افزایش تولید ۵ درصدی گاز شیرین پالایشگاه نیز شده است. پالایشگاه پنجم پارس جنوبی هم‌اکنون روزانه ۶۲.۷ میلیارد متر مکعب گاز از سکو دریافت و ۵۵.۱۷ میلیون متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری تزریق می‌کند.

مدیر پالایشگاه پنجم میزان تولید فعلی فازهای ۹ و ۱۰ را از طراحی نیز بیشتر عنوان کرد و گفت: پس از تعمیرات میزان میعانات گازی پالایشگاه نیز ۴ درصد رشد داشته و سقف ۸۵ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز رسیده است.

خرمدل در مورد افزایش سایر محصولات پالایشگاه پنجم افزود: میزان پروپان تولیدی فازهای ۹ و ۱۰ نیز پس از تعمیرات ۱۹ درصد افزایش یافته و در حال حاضر در این پالایشگاه روزانه حدود ۲هزار و ۱۰۰ تن پروپان تولید می‌شود.

وی درصد افزایش تولید بوتان را نیز ۱۷ درصد عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون فازهای ۹ و ۱۰ روزانه یک‌هزار و ۳۹۰ تن بوتان تولید می‌کنند.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در پاسخ به این سوال که میزان اتان تولیدی این پالایشگاه نیز با توجه به اهمیت این محصول پس از تعمیرات چه میزان رشد داشته است، گفت: تولید اتان بیشترین رشد را داشته و با افزایش ۲۲ درصدی، پالایشگاه پنجم هم‌اکنون روزانه ۲ هزار و ۷۵۴ اتان تولید می‌کند.

این مقام مسوول با بیان این‌که این افزایش تولید منتج به افزایش درآمد نیز شده است، گفت: رشد تولید محصولات علاوه بر افزایش کیفیت باعث افزایش درآمد روزانه یک میلیون دلار (۳۹ میلیارد ریال) برای مجتمع گاز پارس جنوبی شده است. در آمد حاصل از این افزایش تولید در طول سال ۳۴۵ میلیون دلار معادل ۱۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال خواهد بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.