کد مطلب: ۶۶۴۵۳۹

افزایش تولید برق با کمک دانش‌بنیان‌ها/ خاموشی ناشی از کمبود برق نداریم

افزایش تولید برق با کمک دانش‌بنیان‌ها/ خاموشی ناشی از کمبود برق نداریم

بنا به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت تولید برق توسعه یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت تولید برق را توسعه دادیم و حدود هزار و ۱۳ مگاوات بر میزان تولید برق افزوده شد.

ایرنا نوشت، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: پیش‌بینی می‌شد باتوجه‌ به افزایش دما میزان مصرف برق افزایش پیدا کند. در روز ۱۶ خردادماه مصرف برق به ۶۰ هزار مگاوات رسید و نسبت به مدت مشابه سال قبل رکورد مصرف شکسته شد.

وی افزود: اگر مردم کمک کنند و در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند، شرایط پایدار و بدون خاموشی خواهیم داشت. در هیچ جای کشور خاموشی ناشی از کمبود برق نداشتیم، اما اگر حوادثی در برخی نقاط به وجود آمده باشد ناشی از افزایش بار شبکه است.

چرا امسال خاموشی برق نداریم؟

رجبی مشهدی در باره اینکه چه عواملی باعث شده که نسبت به سال گذشته خاموشی نداشته باشیم، ادامه داد: بخشی از این مسئله ناشی از تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های موجود است. معمولاً تعمیرات ما تا پایان خرداد طول می‌کشید ولی امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه تعمیرات نیروگاهی به پایان رسید.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های موجود قابلیت تولید برق بیشتری دارند، افزود: امسال با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت تولید برق را توسعه دادیم و حدود هزار و ۱۳ مگاوات برق بیشتری تولید کردیم. در بخش توسعه نیز برنامه‌ریزی کردیم حدود ۵ هزار مگاوات برق تولید کنیم که عمده این نیروگاه‌ها آماده تولید برق هستند.

تعرفه‌های برق تغییری نکرده است

وی در باره تغییر تعرفه‌های برق خاطرنشان کرد: تعرفه‌های برق بهمن‌ماه سال گذشته ابلاغ شده و تغییری نکرده است ضمن اینکه الگوی مصرف برق در مناطق عادی کشور ۳۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه است و مشترکان خانگی که مصرفشان کمتر از این مقدار باشد هزینه قبض آنها در ماه کمتر از ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

رجبی مشهدی در باره مدیریت مصرف برق واحدهای صنعتی گفت: تلاش کرده‌ایم در واحدهای صنعتی بزرگ، محدودیت برق را با دوره تعطیلات تابستانی و تعمیرات اساسی هم‌زمان کنیم تا لطمه‌ای به فعالیت آن‌ها وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم درجه وسایل سرمایشی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند، ضمن اینکه در ساعت‌های اوج مصرف ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ از وسایل برقی پرمصرف به طور هم‌زمان استفاده نکنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.