کد مطلب: ۵۴۳۴۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پرداخت حقوق اردیبهشت بازنشستگان / حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟

پرداخت حقوق اردیبهشت بازنشستگان / حقوق بازنشستگان چقدر افزایش یافت؟

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت دوباره افزایش یافت، حقوق کدام بازنشستگان مشمول افزایش حقوق شدند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد روز گذشته حقوق تمام بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود گروهی از بازنشستگان در اردیبهشت حقوق بیشتری دریافت کنند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید امسال مشمول دو نوع افزایش می‌شد، افزایش ۳۹ درصدی سالانه و متناسب‌سازی با حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در فروردین حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با داشتن همسر و دو فرزند را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد؛ اما این مقدار افزایش حقوق برای بازنشستگان پایین‌تر از حد تصور بود.

همچنین احکام جدیدی که در فروردین صادر شد روشن نبود، ایرادات آن و اعتراضات بازنشستگان موجب شد که در اولین روز واریزی‌ها در فروردین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دستور بازبینی دهد.

نتیجه بازبینی نیز این شد که در محاسبه متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند اشکالاتی به سبب ایراد در سیستم نرم‌افزاری به وجود آمده که باید اصلاح شود. اما درباره حقوق‌ها قرار شد در اردیبهشت حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر افزایش یابد.

با تمام شدن فرایند واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی ، به نظر می‌رسد این افزایش حقوق لحاظ شده است. یعنی حقوق کسانی که حداقل‌بگیر نبوده‌اند افزایش یافته نه همه بازنشستگان. حداقل‌بگیران نیز همان حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند.

با این که حقوق غیرحداقلی‌بگیران افزایش یافته اما همچنان بازنشستگان از افزایش حقوق امسال راضی نیستند. آنها می‌پرسند که چرا با اعمال دو افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه و انجام متناسب‌سازی، حقوق‌ها به اندازه یک افزایش حقوق زیاد شده است.

در واقع به گفته آنها اگر افزایش ۳۹ درصد سالانه روی حقوق‌ها اعمال می‌شد هم حداقل حقوق به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد، پس انجام متناسب سازی چه شد؟

اما اینطور که از سازمان تامین اجتماعی مشخص است، دیگر قرار نیست حقوق بازنشستگان افزایش یابد، یا لااقل تا زمانی که مصوبه یا دستور جدیدی صادر نشود حقوق‌ها در همین سطح باقی می‌ماند که احتمالا افزایش حقوق بعدی در دولت بعدی انجام می‌شود.

برای اطلاع از نتیجه بازبینی روی لینک « جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان » کلیک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مریم

    سلام از سازمان تامین اجتماعی میخاهم بپرسم جرا جرا من که بیست سال پول بیمه دادم حقوق من 3500شده در صورتی که خودشان گفتم که با بیست سال سابقه 3800تومن باید بگیرد حتی بیمه شعبه 7هم رفتم نتیجه هم نگرفتم در ضمن کسانی که بامن حقوق میگرفتن همشون 3800میگیرن لطفا جواب سوال مرا بدهید بل تشکر

  • ناشناس

    مستمریها عزیز برامون ارزش قائل نیستن رای ندیدن

  • ناشناس

    سلام من بازمانده هستم یه زن مریض بخدا باید همش دارو بگیرم بچه یتیم دیگه سرش نمیشه گرونی باید شکمشو سیر کرد با ۳میلیون ۴۰۰تومن خدا وکیل میشه زندگی کردشمارو به خدا قسم میدم یهفکری به حال ما بکنید

  • ناشناس

    حقوق ها خیلی کنه برای ما چندرغاز اضافه شده اخه ظلم تا کجا

  • محمد صادق

    من حقوق فروردین و اردیبهشتم هیچ تغییری نکرده درصورتی که خیلی از اطرافیانم تغییر کرده الان ماها باید به کی بگیم و کجا پیگیر باشم. اگر با همسان سازی اسفند ماه هم بخوام حساب کنم بازم حدود 300 هزار تومن کمتر از اسفند ماه بهم میدن حالا نمیدونم چطور حساب دارن میکنن. من حقوق اسفند ماه دومیلیون دویست بود که یک ملیون دویست برا همسان سازی دادن که میشه سه ملیون چهارصد ولی فرودین و اردیبهشت سه ملیون و صد هزار تومن ریختن به حسابم فقط این طرح همسان سازی که دادن برا اینه که صدای مردم بریده بشه و کسی اعتراض نکنه.

  • ناشناس

    بازنشستگان تامین اجتماعی از خواب بیدار بشوید،تا مدیر عامل وعوامل آن بر کنار نشوند کار درست نمیشه .
    ضمنا نوبخت هم در این عقب ماندن حقوقها سهیم است.

  • ناشناس

    مستعمره بگیره تامین اجتماعی هستم که طبق گفته آن سازمان قرار شد حقوقم 3900000 هزار برایم بریزن حساب کردم فقط 39درصد برایم ریختن بابت متناسب سازی اقدامی نکردن کلا 3600000هزار تومان فروردین واردیبهشت ریختن وقرارشد ماوت التفاوت بریزن هنوزاقدامی نشده خواهشمندم پیگیری کنید

  • ناشناس

    سلام آقایون مسعولین تامین اجتماعی این همه اعتراض نسب به عدم واریزی مابه التفاوت فروروین ماه شده یکیتون محز رضای خدا صداتون در بیاد بگید جه تاریخی واربز میکنید چرا لال مونی گرفته اید باز نشستگان تامین اجتماعی نیاز به مانده این مبلغ را دارند که پول خودشان است نگهداشته اید به خدا این حق الناس است

  • ناشناس

    خیلی عجیب هست چقدر حقوق ها اختلاف داره یکی ۷۱۰۰ میگیره یکی۶۶۰۰ یکی ۵۵۰۰ یوی ۴۲۰۰ یکی ۳۵۰۰!!!!

  • ناشناس

    سلام من یک باز مانده مسعمری بگیر هستم در این ماه از حقوق من 25 تومان کم شده ب چه علت خواهش می کنم پیگیریشپیگیری شود