کد مطلب: ۶۹۲۱۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تکلیف مستمری‌بگیران تامین اجتماعی روشن می‌شود؟

تکلیف مستمری‌بگیران تامین اجتماعی روشن می‌شود؟

تا به امروز وزارت رفاه با دادن وعده امروز و فردا تا به امروز مستمری بگیران تامین اجتماعی را در انتظار افزایش حقوق بازنشستگی منتظر نگهداشته است. آیا این بار این وعده محقق می‌شود یا اینکه دوباره به روزهای آینده موکول خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تا به امروز وزارت رفاه با دادن وعده امروز و فردا تا به امروز مستمری بگیران تامین اجتماعی را در انتظار افزایش حقوق بازنشستگی منتظر نگهداشته است. آیا این بار این وعده محقق می‌شود یا اینکه دوباره به روزهای آینده موکول خواهد شد؟

برای فردا پنجشنبه، بیست و هفتم مرداد ماه قرار است مجمع انتخاباتی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر بندرانزلی برگزار شود، اینطور گفته می‌شود که محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست رفاه به عنوان میهمان در این گردهمایی صنفی حضور دارد و قرار است این بار به وعده عمل‌نکرده خود در رابطه با نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح عمل کند.

در حال حاضر حداقل دو هفته‌ای می‌شود که یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقلی بگیر منتظرند تا چنین خبری را به صورت رسمی از زبان سرپرست وزارت رفاه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و یا یکی از اعضای هیات دولت بشنوند.

انتظار می‌رود که این بار دولت در مصوبه جدید از موضع قبلی خود عقب نشینی کند و حقوق بازنشستگان غیر حداقلی بگیر را به جای ۱۰ درصد ۳۸ درصد افزایش دهد.

ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح بگیر اتفاقی بود که حدود یک پیش ماه افتاد و به صورت رسمی از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد.

با وجود آنکه طبق قانون برطرف نشدن ایرادات قانونی برای مسئولان دولتی تبعات قانونی به همراه دارد، این اصلاح تا به امروز به تعویق افتاده است.

انتظار برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درحالی طولانی شده است که به موازات این انتظار ، دولت در روزهای اخیر برای افزایش و ترمیم حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته خود پیش قدم شده است.

براساس پیشنهاد مشترکی که در روزهای اخیر از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور، قرار است این افزایش در قالب اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وحید

    بخدا بعضی ها فکر میکنند کارمند دولت چقدر میگیره من با ۲۰سال سابقه سه بچه و مستاجر هستم۸۵0۰میگیرم نمی‌گم کمه و از خیلی ها بیشتر میگیرم اما بدونید زیر ده ملیون همه ما در فقریم یکی کمتر یکی بیشتر

  • افلاطون دژاهنگ

    سلام خداوکیلی پنج میلیون دریافتی دارم باهشت نفر قدونیم قد انقدر وعده این ماه اون ماه دادیم پنج پسرویک دختر که تمام دنیام بود دست راستم بود خودش ازاپارتمان پرت کرد پایین باوردارین اخ اردرد اولاد اون پدرومادر داغ دیده میفهمند چه میگم وبس

  • ناشناس

    سازمان تامین اجتماعی اگ می‌توانست به همه خوب حقوق می‌داد ولی ندارد و همین هم که می‌دهد زورکی هست والان کسی که ۱۰ میلیون میگیرد منتظر ۳۸ درصد است ولی باید خدایش را شکر کند که الان این حقوق را می‌گیرد وگرنه سازمان از این حقوق هو نمی‌تواند بدهد

  • ناشناس

    باسلام شوهرم با ۱۳ سال سابقه بازمشستگی ۲۵۰۰ هزار تومان میگیره ایا با با ۴بچه و نوه و رفت و امد و مستاجری میشه زندگی کرد …‌لطفا جواب مارا بدهید

  • باز نشسته تامین اجتمایی با

    ۷۰ درصد باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی حداقل بگیران هستند . با۵۷ درصد افزایش حقوق از ۱۷۵۰ شده ۲۷۵۰ با ۱۴سال سابقه با داماد و عروس و با سن ۶۰ سال .
    پول نان پنیر خالی هم نیست. ولی حقوق میانه بگیر چهار میلیون افزایش دارد . تورم برای همه یکی است نباید حقوق یکی یک میلیون و دیگری چهار برابر اضافه شود. پایه وسنوات محفوظ ولی افزایش حقوق دراثر تورم بایدبرای همه یکسان باشد

  • آرمین فاطمی

    سلام خسته نباشید من از کارافتاده کلی هستم که بعد از ۲۵سال شش ملیون میگیرم که خانمم هم هر سه ماه باید بره دکتر تهران و هر بار ده دوازده ملیون برا دکتری میبره خودم پروتزم باید عوض بشه پول ندارم بخدا شاید شبها شده که پول نون خالی هم نداشتیم بماند پسرم درسن جوانی هست بخدا خیلی وقتا شرمنده میشم

  • ناشناس

    سلام من با ۱۱سال باز نشست شدم ولی شهریور ماه به حقوقم اضافه نشد چرا نمی دانم به کجا مراجعه کنم؟؟

  • ناشناس

    سلام من مستمری بگیر هستم آیا افزایش ۳۸ درصدی شامل مستمری بگیران هم میشود؟؟

  • ثریا

    از مسئولین عزیز عاجزانه خواهشمندیم که حقوق مستمری بکیران غیر حداقل بگیر را هم ۳۸ درصد افزایش دهند خدا خیرتان بدهد به خدا این پول فقط خرج اب و گاز و برق می‌شود و دیگر برای خرید نان هم پولمان نمیرسد عاجزانه از رئیس تآمین اجتماعی خواهشمندیم با افزایش حقوق مستمری بگیران هم موافقت کنند.

  • احمدرضا خسروی

    آیا امیدی هست من معلول که ۶ سال هست از بانک رفاه مستمری ۲۱ هر ماه میگیرم و دست چپ من داخل چرخ گوشت رفته. چرا دولت وعده اضافه حقوق مستمری تامین اجتماعی را اضاف نمی‌کند آیا با یک میلیون ۳۰۰ تومان و ۴ نفر میشه با این مبلغ زندگی کرد؟؟؟؟؟؟؟