کد مطلب: ۴۸۰۲۹۰

افزایش حقوق کارکنان در سال آینده مشخص شد

افزایش حقوق کارکنان در سال آینده مشخص شد

براساس آنچه دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده، میزان افزایش حقوق کارکنان به طور متوسط ۲۵ درصد لحاظ شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ اخیرا توسط رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و این سازمان نیز برای تنظیم لایحه بودجه بخشنامه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.
براساس ضوابط مالی ناظر در تهیه و تنظیم بودجه۱۴۰۰، افزایش ضریب ریالی حقوق به طور متوسط ۲۵ درصد تعیین شده است که دستگاه‌ها باید در چارچوب همین ضریب مشخص شده بودجه خود در سال آینده را در بخش جاری پیش‌بینی کند.

رقم قطعی افزایش حقوق کارکنان در نهایت به تصویب هیات وزیران رسیده و در لایحه بودجه گنجانده خواهد شد.

افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار نیز ۲۵ درصد تعیین شده و رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

براین اساس، سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان در بودجه سال ۱۴۰۰ حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی خواهد شد.

میزان افزایش حقوق کارکنان در سال جاری به طور متوسط ۱۵ درصد بود که طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا ببینید با ترفندهای متفاوت همین 25درصدم نمیدن…..

  • دلسوخته

    بازنشسته ها چی پَ؟ هنوز همسان سازی نشده ،
    خدا میدونه ترخ تورم چقد میخواد بشه

  • ناشناس

    مطابق قانون باید افزایش حقوق کارمندان و کارگران متناسب با افزایش تورم باشد ولی متاسفانه در این بخش دولت هر ساله در حق کارمندان و کارگران جفا می نماید و متاسفانه فریاد رسی هم نمی باشد هرچند که در چند ساله گذشته افزایش حقوق کارمندان از افزایش کارگران نیز کمتر بوده، همچنین میزان اعلام تورم نیز جای سئوال است چون تورم اعلامی از تورم واقعی بسیار فاصله دارد.فرای این موارد ،این افزایش بر مبنای تورم اعلامی سال قبل است و میزان حقوق و دستمزد تعیین شده باعث می شود که حقوق بگیر تورم سال قبل و سال پیشرو را با این افزایش سر کند شاید بهترین راه جهت حل مشکل حقوق و دستمزد بر مبنای افزایش و کاهش تورم بر سه یا شش ماهه باشد.

  • ناشناس

    باسلام از الآن شروع میکنید بوق بوق کردن اخرش هم با هزار کلک انواع واقسام تفسیرها ان هم درخرداد یا تیر ماه باصدوردوتا حکم واصلاحیه وپیش واریز آخرش هم معلوم نمیشه چند درصد به حقوق ها اضافه شد

  • شهروند خوزستانی

    شهرداری شوش مدام فامیل خودشون و فامیلا شورا را استخدام میکنند بعندان نیرو حجمی.بعد حقوق کارگرا سابق را کم میکنند هر سال میگن فلان درصر رفت بالا.اما شهرداری از اضافه کار و تعطیل کاری ما می نه ک بده ب حجمی ها.در واقع هر سال افزایش محسوسی تو حقوق مان نداریم

  • عاطفه

    والا به قرآن پدربزرگ من بازنشسته تامین اجتماعی هست با حقوق ماهی دو میلیون و چهارصد تومن چهارنفر آدمیم خرجمون نمیرسه روزی یه وعده غذا میخوریم مسئولین مسلمانید باور کنید همه چی گرون شده ، شما خودتون با این پول میتونید سی روز بگذرانید ؟؟؟

  • ناشناس

    اگرقیمتهاثابت بمونه،، ای بدنیست، ولی افسوس…. فقرونداری ایمان ماروضعیف کرده، نه این دنیاروداریم ونه اون دنیا،،، مقصرکیه!!!

  • نازی

    اگه 300 درصد هم اضافه کنید فایده نداره. خنده داره

  • ناشناس

    لازم نیست حقوق همه رو 25 درصداضافه کنن بگن دومیلیون به همه اضافه میشه حداقل همه به یه اندازه اضافه میشه

  • حامد

    متاسفانه کوچک سازی ادارات فقط در حد شعار موند و باعث پارتی بازی و رانت در ادارات و سازمان ها شد که دستشون رو باز کرد که به جای عدالت در استخدامی های دولتی با پارتی به صورت قراردادی یا حجمی یا شرکتی نیرو جذب کردند اونم چند برابر ظرفیت یک اداره الان هم دولت با کدوم بودجه افزایش ۲۵درصدی داردامسال رو با بورس حل کردسال بعد؟؟؟