کد مطلب: ۱۷۶۰۵۴

پورابراهیمی مطرح کرد؛

افزایش درآمدهای مالیاتی بودجه به معنای رشد نرخ مالیات نیست

افزایش درآمدهای مالیاتی بودجه به معنای رشد نرخ مالیات نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه به معنی رشد نرخ مالیات کشور نیست بلکه تلاش می‌شود با سیستم‌های جامع از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود شرایط رکودی در اقتصاد کشور، درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده روند رو به رشدی دارد اما این موضوع به معنی افزایش نرخ مالیات نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ۹۷ ادامه داد: بخشی از افزایش درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده، مربوط به مهار فرارهای مالیاتی است تا با انجام این مهم، درآمد حاصل شود.

وصول ۵هزار میلیارد تومان مالیات از فرارکنندگان مالیاتی

پورابراهیمی داورانی افزود: سازمان مالیاتی در بررسی چند مورد پرونده مالیاتی در ماه‌های ابتدایی سال ۹۶ و با بررسی تراکنش‌های بانکی، ۵هزار میلیارد تومان مالیات وصول کرده است.

وی گفت: عملا این میزان مالیات مربوط به اشخاصی است که تاکنون یک ریال مالیات پرداخت نکرده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: روند شناسایی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی بصورت جدی آغاز شده و دولت قصد دارد انجام این مهم را در سال آینده ادامه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: پیش بینی می‌شود معادل ۴۰ الی ۵۰ درصد میزان مالیات قابل وصول مربوط به فرار مالیات در اقتصاد کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بیانگر این است افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه به معنی رشد نرخ مالیات کشور و به مفهوم افزایش فشار مالیاتی واحدهای اقتصادی و کارمندان نیست بلکه تلاش می‌شود با سیستم‌های جامع اقتصادی از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.