کد مطلب: ۶۵۵۲۴۸

ترکیه و عراق خواهان تمدید و افزایش حجم واردات گاز از ایران شدند

ترکیه و عراق خواهان تمدید و افزایش حجم واردات گاز از ایران شدند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مذاکراه برای تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه و عراق در جریان است؛ البته این دو کشور درخواست افزایش میزان صادرات گاز را دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مذاکراه برای تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه و عراق در جریان است؛ البته این دو کشور درخواست افزایش میزان صادرات گاز را دارند.

تسنیم نوشت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مذاکره‌هایی در مورد ادامه صادرات گاز با کشور ترکیه داشته‌ایم و آنها علاقه‌مند به تمدید قرارداد بودند؛ همچنین درخواست افزایش ظرفیت واردات گاز از ایران را دارند که با توجه به امکاناتی که وجود دارد تلاش خود را برای این افزایش ظرفیت به کار خواهیم گرفت.

معاون وزیرنفت با بیان اینکه "موضوع پیگیری ادامه صادرات گاز به ترکیه در حال انجام است و در مذاکره تشکیل کارگروهی برای این امر مطرح شد که ضمن افزایش ظرفیت، تمدید قرارداد را نیز دنبال می‌کند"، گفت: جلسه نخست برای تمدید قرارداد برگزار شده و باقی کارها هم دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز در خصوص وضعیت صادرات گاز به عراق گفت: عراق هم درخواست تمدید قرار داد داشته است.

وی ادامه داد: سال آینده قرارداد صادرات به عراق به اتمام می‌رسد که آنها نیز درخواست تمدید قرارداد داشته‌اند و در سفر اخیر کارگروهی برای تمدید قرارداد راه‌اندازی شد تا این مساله مورد بررسی قرار گیرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "تلاش لازم را برای فعال‌شدن تجارت گاز به کار می‌گیرم"، گفت: پیگیری‌های لازم برای صادرات گاز به آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق انجام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صادرات گاز به ترکیه اشتباه بزرگ ایران !!!