کد مطلب: ۱۵۶۷۶۶

افزایش عمق اکتشاف معادن به ۱۰۰ متر با استفاده از ژئوفیزیک

افزایش عمق اکتشاف معادن به ۱۰۰ متر با استفاده از ژئوفیزیک

یک مقام مسئول گفت: قبلا بیشتر اکتشاف‌های ما در میانگین عمق حداکثر ۵۰ متری انجام می‌شد که این میزان اکنون به حدود ۱۰۰ متر افزایش یافته است و حتی به حفاری در عمق ۱۸۰۰ متر نیز دست یافته‌ایم.

اسدالله کشاورز، مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ژئوفیزیک هوایی کشور در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، افزود: از سال‌های ۸۰ تا ۹۲ تنها ۲۳۰ هزار کیلومتر خطی انجام شده بود، اما در طول دولت یازدهم و از سال‌های ۹۲ تا ۹۶ این میزان به ۳۱۰ هزار کیلومتر خطی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل دفتر امور اکتشافات از کمک ژئوفیزیک هوایی به اکتشاف و تغییر تکنولوژی کشف معادن در ایران خبر داد و گفت: مواد معدنی در ایران به شش گروه تقسیم می‌شوند که چهار گروه آن عمدتا روباز و در سطح زمین بوده و دو گروه زیرزمینی شامل مواد معدنی فلزی، ذغال سنگ و مواد معدنی غیر فلزی طبقه‌بندی شده است.

وی افزود: این مواد غالبا ذخایری هست که در سطح زمین آشکار نیست و در اکثر مواقع از طریق روش‌های ژئوفیزیک، ژئوشیمی و سایر روش‌های اکتشافی و حفاری عمقی قابل شناسایی است.

وی با بیان این مطلب که در دولت یازدهم بیشتر اکتشاف ما در حوزه معادن فلزات بوده است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به معادن فلزی بهای بسیاری داده و معادن خوبی نیز به ویژه در زمینه طلا و مس کشف شد و همچنین بر روی آهن، سرب و روی نیز فعالیت بسیاری انجام شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.