خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۳۵

افزایش قیمت سیمان منتفی شد

افزایش قیمت سیمان منتفی شد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از منتفی شدن افزایش قیمت سیمان تا خرداد ماه سال جاری خبر داد. عبدالرضا شیخان ، با اشاره به جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه اظهار کرد: در این جلسه مباحث خوبی

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از منتفی شدن افزایش قیمت سیمان تا خرداد ماه سال جاری خبر داد.

عبدالرضا شیخان ، با اشاره به جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه اظهار کرد: در این جلسه مباحث خوبی مطرح شد و برخی سوءتفاهم‌های به وجود آمده بین وزارت صنعت،معدن و تجارت و انجمن سیمان برطرف شد.

وی افزود: در این جلسه هیئت مدیره انجمن سیمان قبول کرد در راستای سیاستهای دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با دولت همراهی کرده و قیمت سیمان کارخانه‌ها را به قیمتهای سال 1392 البته با احتساب افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال جاری بازگرداند.

شیخان با بیان اینکه بازگشت قیمت سیمان به قیمتهای سال قبل تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تا مدت زمان باقی مانده جلسات ما با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره آنالیز قیمتی سیمان در سال جاری ادامه خواهد داشت و امیدواریم تا آن زمان قیمت کارشناسی شده‌تری ارائه شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین با اشاره به اینکه توافق شد مشکلات تعزیراتی به وجود آمده برای کارخانه‌ها هرچه زودتر حل شود، گفت: کلیه پرونده‌های تعزیراتی کارخانه‌های سیمان در راستای توافق دیروز منتفی می‌شوند و فروشی نیز که کارخانه‌های سیمان امسال براساس قیمتهای جدید تاکنون انجام داده‌اند قانونی بوده است.

اواخر سال گذشته بر اساس مصوبه جدید انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، قیمت سیمان برای سال 1393 بین 14 تا 22 درصد افزایش یافت.

اوایل سال قبل طی تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن سیمان قیمت‌گذاری این محصول پرمصرف در ساخت و ساز به این انجمن واگذار شد. با این توافق قرار شد از این پس انجمن سیمان درخواستهای مربوط به افزایش قیمت سیمان را بررسی و در صورت لزوم تصویب کند.

میزان افزایش تصویب شده برای قیمت سیمان بسته به نوع و تیپ سیمان تولیدی در کارخانه ها متفاوت است.

اوایل سال قبل نیز قیمت سیمان براساس مصوبه انجمن سیمان بین 14 تا 21.5 درصد افزایش یافته بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.