کد مطلب: ۲۳۳۵۹۵

افزایش قیمت سیگار از ابتدای سال

افزایش قیمت سیگار از ابتدای سال

علی‌اصغر رمزی درباره افزایش قیمت سیگار اظهار کرد: افزایشی که رخ داده در حد مصوبات مجلس شورای اسلامی و بر اساس بند م. تبصره ۶ قانون برنامه ششم است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات افزود: طبق مصوبه مجلس عوارض هر نخ سیگار برند ایرانی ۷۵ ریال، هر نخ تولید مشترک ۱۵ تومان، هر نخ سیگار برند بین المللی ۲۵۰ ریال و برندهای وارداتی هر نخ ۶۰۰ ریال افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: از ابتدا سال جدید افزایش قیمت‌ها رخ داده است و گمرک در زمان ترخیص سیگارهای وارداتی مسئول اخذ این مبلغ است.

رمزی درباره این افزایش بیان کرد: در قانون برنامه ششم ماده ۷۳ مطرح شده بود که کلیه این عوارض تجمیع شود و در مذاکرات مجلس هم برای تصویب ماده ۷۳ رئیس مجلس تاکید کرد تا ۵ سال تغییر نکند تا سرمایه گذاران و تولیدکننگان با یک وضعیت مشخص به کار ادامه دهند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات در ادامه: پنج ماه از این موضوع نگذشته بود که در بودجه سال ۹۷ که به مجلس رفته بود، توسط کمیسیون‌های مجلس این عوارض پیشنهاد شد که اضافه شود که متناقض با مذاکرات قبلی مجلس بود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهای اولیه ایرادات زیادی داشت از جمله اینکه برندهای تولید داخل و برندهای خارجی به یک اندازه عوارض پرداخت کنند که می‌توانست موجب فشار به تولیدات داخلی شود.

رمزی در ادامه: در بررسی مجدد در صحن مجلس این تفاوت را در بندم. تبصره ۶ قائل شدند و مقرر شد که برای برند ایرانی هر نخ ۷۵ ریال پرداخت کنند و برندهای خارجی هر نخ ۲۵۰ ریال، حدود سه تا چهار برابر برندهای ایرانی که این اختلاف موجب شد تا لطمه کمتری به تولید داخل بخورد.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.