کد مطلب: ۶۶۷۹۵۹

ایران قیمت فروش نفت خود به آسیا را افزایش داد

ایران قیمت فروش نفت خود به آسیا را افزایش داد

شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش نفت سبک ایران را به میزان یک دلار و ۸۵ سنت افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش رسمی گریدهای نفتی به مقصد آسیا در ماه ژوییه را یک دلار و ۶۵ سنت تا یک دلار و ۸۵ سنت در مقایسه با ماه ژوئن بالا برد.

بر اساس گزارش ایسنا ، شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش نفت سبک ایران را به میزان یک دلار و ۸۵ سنت افزایش داد و شش دلار و ۱۰ سنت بالاتر از میانگین قیمت پایه نفت عمان/دوبی تعیین کرد.

قیمت فروش نفت سنگین ایران و فروزان هم به ترتیب یک دلار و ۶۵ سنت و یک دلار و ۷۵ سنت بالا برده شد و چهار دلار و ۶۰ سنت و چهار دلار و ۷۰ سنت بالاتر از قیمت پایه خاورمیانه تعیین شد.

شرکت ملی نفت ایران قیمت نفت سروش را هم یک دلار و ۶۵ سنت افزایش داد و به این ترتیب این گرید نفتی ۹۵ سنت بالاتر از قیمت پایه نفت عمان/دوبی تعیین شد.

شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش گریدهای نفتی به مقصد مدیترانه و شمال غربی اروپا را هم به میزان ۹۵ سنت تا یک دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه افزایش داد.

قیمت فروش نفت سبک ایران به مقصد مدیترانه و شمال غربی اروپا در ژوییه، به ترتیب یک دلار و۷۵ سنت و یک دلار و ۹۵ سنت در مقایسه با ژوئن بالا برده شد و یک دلار و ۸۵ سنت و دو دلار و ۳۰ سنت بالاتر از قیمت پایه نفت برنت ICE تعیین شد.

قیمت فروش نفت سنگین ایران و فروزان به مقصد مدیترانه هر کدام ۹۵ سنت افزایش یافت در حالی که قیمت فروش این گریدها به مقصد شمال غربی اروپا، هر کدام یک دلار و۱۵ سنت در هر بشکه افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، شرکت ملی نفت ایران قیمت فروش نفت به مدیترانه و شمال غربی اروپا را از ژانویه به جای قیمت پایه ICE BWave، بر مبنای قیمت ICE Brent تعیین می‌کند.

به این ترتیب، شرکت ملی نفت ایران به شرکت‌های نفتی ملی عربستان سعودی و مکزیک پیوست که از ICE Brent استفاده می‌کنند در حالی که الجزایر، اندونزی، عراق، کویت، لیبی، نیجریه و صادرکنندگان دیگر، از قیمت Dated Brent استفاده می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.