کد مطلب: ۳۹۶۰۱۳

افزایش قیمت موز در بازار مقطعی است

افزایش قیمت موز در بازار مقطعی است

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش قیمت موز مقطعی است، بیان کرد: با آغاز محرم و کاهش تقاضا شاهد افت مجدد قیمت خواهیم بود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: بازگشت حجاج و ازدیاد تقاضا برای برگزاری مراسم‌های عروسی بر نوسان قیمت موز در بازار دامن زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار از تعادل قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید،جای هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه و التهاب بازار نیست.

وی با اشاره به اینکه قیمت میوه‌های وارداتی تابع نرخ ارز است، افزود: قیمت آناناس، انبه و موز عمدتا تابع نرخ دلار است؛ ضمن آنکه ازدیاد تقاضا در بازار داخل بر این امر بی‌تاثیر نیست.

صابری ادامه داد: بازگشت حجاج و ازدیاد تقاضا برای برگزاری مراسم عروسی قبل از ماه محرم تا حدودی بر نوسان قیمت موز در بازار دامن زده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه افزایش نرخ موز مقطعی است، بیان کرد: با آغاز محرم و کاهش تقاضا شاهد افت مجدد قیمت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به ۱۴ هزار تومان رسیده است، گفت: مغازه‌داران با اعمال ۳۵ درصد سود این میوه را در بازار عرضه می‌کنند که حدودا بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان می‌شود.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو سیب‌زمینی را ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افت قیمت سیب‌زمینی، کشاورزان تا حدی در برابر کاهش نرخ مقاومت می‌کنند و محصول را از زمین در نمی‌آورند، اما به سبب آنکه سیب‌زمینی بهاره را نمی‌توانند زیاد در زمین نگهداری کنند، پیش‌بینی می‌شود که با ازدیاد عرضه ظرف روز‌های آتی، شاهد افت مجدد قیمت محصول در بازار باشیم.

صابری در پایان از کاهش صددرصدی قیمت گوجه فرنگی نسبت به ماه های اخیر در بازار خبر داد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است، در حالی‌که در ماه‌های اخیر نرخ در میدان مرکزی به ۹ هزار تومان رسیده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.