کد مطلب: ۶۵۴۴۵۶

افزایش قیمت نان سنتی صحت دارد؟

افزایش قیمت نان سنتی صحت دارد؟

وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد و آرد با نرخ ثابت بین نانوایی‌های سنتی با قیمت قبل توزیع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اخبار از قیمت نان چیست؟

به نقل از ایرنا ، سید جواد ساداتی نژاد گفت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک اصلاح اقتصادی بزرگ به نفع مردم است که در کشور شروع شده و هدف آن هدفمند کردن یارانه‌ها است.

وی ادامه داد: در این طرح یارانه‌ها حدف نمی شود و فقط تخصیص یارانه‌ها از روی کالا به مردم منتقل می‌شود و عدالت توزیع را برقرار می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری این که میزان مصرف دهک‌های مختلف در شرایط معمولی متفاوت است، گفت: در این طرح دریافت عادلانه‌ای را خواهند داشت و میزانی که برای دریافت جبرانی در نظر گرفته شده بعضا از مقدار هزینه تحمیل شده در دهک‌های پایین‌تر بیشتر است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: این طرح یک کار بسیار بزرگ است و باید در سال‌های گذشته که تفاوت نرخ ارز کمتر بود انجام می‌شد.

وی افزود: مبلغی که به عنوان یارانه ماه اول به حساب مردم واریز شده بود، آزاد شد تا مردم بتوانند خرید خود را در کالاهای اساسی انجام دهند.

این مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر کالاهای اساسی در کشور شرایط بسیار خوبی دارد و برای ذخایر راهبردی کشور از قبل از عیدنوروز تمهیدات لازم انجام شده و مشکلی در تامین کالا در کشور نداریم.

وفور روغن در راه است؟

ساداتی نژاد با تاکید بر این که قیمت کالاها نیز از امروز اعمال شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه ما قیمت‌هایی را از قبل در برخی از کالاها در فروشگاه‌ها داشتیم، طبیعتا ازدحام خرید به دلیل تفاوت قیمت‌ها بسیار بالا بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تا دو روز آینده به دلیل مسافت‌ها، فراوانی و وفور روغن را در همه فروشگاه‌های کشور شاهد خواهیم بود، افزود: رییس‌جمهور، معاونین و وزرا بارها تاکید کرده‌اند که افزایش قیمتی را در قیمت نان و دارو نخواهیم داشت.

ساداتی نژاد تاکید کرد: افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد و آرد با نرخ ثابت بین نانوایی‌های سنتی با قیمت قبل توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: واردات در این بخش به خوبی انجام شده و ذخایر گندم کشور نیز ایده آل و خوب است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشتر مواردی که در خریدها داشته‌ایم ناشی از تغییر قیمتی بوده که انجام شده و تقاضا در فروشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین کمبودی در کالاها در کشور وجود ندارد.

علاوه بر آنچه در کارخانه‌های شکر تولید می‌شود، ذخایر این محصول بالغ بر ۵۰۰ هزار تن در کشور است و هیچ‌گونه مشکلی از بابت فراوانی و ذخایر کالایی در کشور وجود ندارد.

ساداتی‌نژاد همچنین گفت: صنایع ظرفیت خود را افزایش داده‌اند و تمام تلاش ما تامین کالا برای در دسترس قرار گرفتن محصول در دست مردم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب پس چرا نون پیدا نمیشه؟ چرا پخت نمی کنن؟

  • ناشناس

    چون نونوا میخاد سهمیه آردشو آزاد بفروشه.فکر کردی نونواها دزدی بلد نیستن و از بقیه کمترن؟

  • ناشناس

    سانسورچی

  • ناشناس

    حق تونه نون گرون بخورین بخاطر سانسور کردن حرف های مردم فقط دوست دارین تعریف بشنوید

  • ناشناس

    تو رو ب دینتون گرون کنید.

  • تنها

    افرییین اقای رئیسی بهترین کارو میکنی هرچی میدونی صلاح انجام بده ول کن مردما 😘😘😘😘😘عاشقتونم اقای رئیسی ی دنیاممنون

  • ناشناس

    آقای ساداتی برای خودش گفته
    امروز ۲۷اردیبهشت نان سنگک ساده کف دستی را ۵ هزار تومان خریدم ۲روز پیش ۳ هزارتومان بود چرا دروغ
    میگویید

  • ناشناس

    باید ارد ازاد و مبلغ دویست هزار به حساب مردم واریز و ارد هم به ۷۵۰برسه چون نانوا پخت نمی کند و ارد را ازاد به گاودار و شیرینی فروش می فروشه…به علت شلوغی چهار تا دونه کنجد و نان را سه برابر و مردم هم به خاطر شلوغی می خرند…دزدی نانوا فراوان شدا…ارد را ازاد کنید تا ا پخت سود ببرند