کد مطلب: ۱۵۶۷۳۱

افزایش قیمت نفت آمریکا با از سرگیری فعالیت‌های پالایشی

افزایش قیمت نفت آمریکا با از سرگیری فعالیت‌های پالایشی

قیمت نفت آمریکا با از سرگیری تدریجی فعالیت پالایشگاه‌ها در خلیج مکزیک که در اثر تندباد هاروی تعطیل شده بودند، افزایش یافت و به 47.5 دلار رسید و نفت برنت نیز 52.17 دلار در هر بشکه فروخته شد.

قیمت نفت آمریکا با ازسرگیری تدریجی فعالیت پالایشگاه‌ها در خلیج مکزیک که در اثر تندباد هاروی تعطیل شده بودند، افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، بازگشت دوباره بسیاری از پالایشگاه‌های آمریکا به فعالیت هم به افزایش قیمت بنزین پایان داد، چرا که نگرانی‌های اولیه در مورد مشکل جدی در عرضه کمرنگ شده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 21 سنت افزایش 47.50 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 17 سنت کاهش 52.17 دلار معامله شد.

قیمت بنزین 4 درصد نسبت به آخرین قیمت خود کاهش یافت و به 1.68 دلار به ازای هر گالن رسید. قیمت بنزین در 31 آگوست به 2.17 دلار در هر گالن رسیده بود.

ویلیام اُلاگلین، تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری گفت: با آغاز به کار پالایشگاه‌ها در تگزاس، قیمت بنزین کاهش یافت.

تگزاس روز دوشنبه با آغاز به کار برخی از فعالیت‌های پایانه‌های کشتیرانی، خط لوله نفت و پالایشگاه‌ها، کم‎کم به سوی بازیابی از ویرانی تندباد هاروی شروع به حرکت کرد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد 8 پالایشگاه‌ نفتی آمریکا با ظرفیت 2.1 میلیون بشکه نفت در روز یا 11.4 درصد کل ظرفیت پالایشی آمریکا تا بعدازظهر روز دوشنبه بسته بود.

تندباد هاروی در 25 آگوست سواحل تگزاس را درنوردید و تقریبا یک چهارم تمام ظرفیت پالایشی آمریکا را از ریل خارج کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.