کد مطلب: ۴۲۸۶۸۶

در پی موافقت روسیه با کاهش تولید جدید قیمت نفت افزایش یافت

در پی موافقت روسیه با کاهش تولید جدید قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه پس از اینکه روسیه اعلام کرد از توصیه کمیته فنی اوپک پلاس برای کاهش تولید بیشتر به دلیل افت تقاضا برای نفت در پی شیوع ویروس کرونا حمایت می‌کند، رو به افزایش گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۵۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید اما به سوی پنجمین کاهش هفتگی متوالی در حرکت است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۸ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۵۱ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هم با پنجمین کاهش هفتگی متوالی روبروست.

کمیته فنی مشترک تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک پس از مذاکرات مفصلی که به سومین روز کشید، روز پنج‌شنبه به این گروه توصیه کرد تولیدش را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در کنفرانسی در شهر مکزیکوسیتی گفت: ما از این ایده حمایت می‌کنیم.

گروه اوپک پلاس که بیش از ۴۰ درصد نفت جهان را تولید می‌کند از ابتدای امسال محدودیت تولید خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و به ۱.۷ میلیون بشکه در روز رسانده است که معادل دو درصد از تقاضای جهانی برای نفت است.

گروه اوراسیا در گزارشی اعلام کرد اگرچه وضعیت تاثیر اپیدمی جدید بر تقاضا برای نفت روشن نیست اما اوپک به وضعیت بحران کوتاه‌مدت متمرکز شده است. گروه اوراسیا برآورد کرد که تقاضای چین برای نفت در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته حداکثر سه میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت از زمان شیوع این بیماری بیش از یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.