کد مطلب: ۵۳۶۵۳۷

افزایش ۲۵ درصدی قیمت کاغذ/ گرانی بیشتر در راه است

افزایش ۲۵ درصدی قیمت کاغذ/ گرانی بیشتر در راه است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ افزایش قیمت جهانی کاغذ، مصوبه تجاری برای افزایش نرخ ارز مبنای حقوق ورودی، محدودیت‌های تخصیص ارز و واردات را از جمله دلایل مشکلات ایجاد شده در بازار کاغذ عنوان و از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت کاغذ تحریر و مقوا خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای منتشر شده از واردات کاغذ تا پایان پاییز سال گذشته حاکی از کاهش چشمگیر واردات کاغذ تحریر و روزنامه است و در نهایت بعد از نوروز ۱۴۰۰ ناشران با مشکلات جدی در تامین کاغذ مواجه شدند و قیمت این محصول تقریبا نسبت به زمان مشابه سال قبل سه برابر شد.

بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، درباره افزایش قیمت کاغذ در سال جدید، گفت: از اواخر دی ماه سال گذشته قیمت جهانی پالپ (خمیر کاغذ)، کاغذ و مقوا افزایش داشته و به تبع آن و همچنین به دلیل نوسانات نرخ ارز بر قیمت کاغذ در ایران هم تاثیر داشته، به طوریکه قیمت انواع مقوا و کاغذ تحریر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی افزایش قیمت جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد بود اما افزایش قیمت داخلی ۲۰ تا ۲۵ درصد که علت آن مشکلات مربوط به واردات و تامین ارز بوده است، اما خبر نگران‌کننده این است که دولت تصمیم به افزایش نرخ ارز محاسباتی حقوق و عوارض گمرکی از ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی، یعنی حدود ۲۵ هزار تومان دارد که افزایش قیمت شدید در نقطه فروش به مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.