خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۶۲۲۵

افزایش مبتلایان تب کریمه کنگو/ شناسایی دو مبتلا در اهواز

افزایش مبتلایان تب کریمه کنگو/ شناسایی دو مبتلا در اهواز

به گفته رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان دو بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در اهواز شناسایی شدند. از این دو مورد یک نفر جان خود را از دست داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان از شناسایی دو مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا ، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: آخرین آمار در سال جاری ۱۸ مورد ابتلا به این بیماری و یک مرگ ناشی از آن را نشان می‌دهند. این درحالی است که طی کل سال گذشته تنها ۱۳ مورد مبتلا به تب کریمه کنگو و دو مرگ ناشی از آن در سامانه‌ها به ثبت رسیده است.

بهزاد امیری تاکید کرد: هیچ واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو برای انسان و دام وجود ندارد.

وی توضیح داد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در کشور عراق ۲۱۲ مورد مبتلا شناسایی شده است. به نظر می‌رسد شرایطی فراهم شده باشد که انتقال ویروس مهیا باشد. مباحثی مانند عدم کنترل موارد بهداشتی هم مطرح است که در حال حاضر نامه‌ای به امضای وزیر محترم بهداشت رسیده و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا مراقبت‌های خود را افزایش دهند و از تبادل دام به‌ویژه در مناطق مرزی جلوگیری شود.

اهواز دو مبتلا به کریمه کنگو را شناسایی کرد

دنیای‌اقتصاد گزارش داد، محمد علوی گفت: پس از انتقال یک مادر باردار از شادگان به اهواز متوجه ابتلا وی به تب کریمه کنگو شدیم. این بیمار به‌دلیل وضع حمل دچار خونریزی و در نهایت فوت شد.

علوی افزود: دو مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان شناسایی شدند. یکی از این موارد خانمی باردار بود که به‌دلیل وضع حمل دچار خونریزی و در نهایت فوت شد. مورد بعد در منطقه عین دو اهواز شناسایی شد که به‌موقع تحت درمان قرار گرفت و در حال حاضر وضعیت وی خوب است.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود هشت نفر در خوزستان به این بیماری مبتلا شدند پس شرایط فعلی دور از انتظار نیست. این بیماری تا ۲۰ درصد احتمال کشندگی دارد. شیوع تب کریمه کنگو تا زمان فروش دام‌ها در کنار جاده و خیابان‌ها ادامه دارد.

به گفته علوی بارها در جلسات خواستار مبارزه با این موضوع شدیم چرا که بیماری تب کریمه کنگو جزو بیماری‌های کشنده محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.