خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۴۹۲۷

مبلغ جریمه رانندگی افزایشی شد

مبلغ جریمه رانندگی افزایشی شد

رئیس پلیس راهور فراجا از بررسی پیشنهاد پلیس برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی از سوی دولت خبر داد و گفت: در صورت موافقت دولت این رقم‌ها در نوروز ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار سید کمال هادیانفر در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی ویژه نوروز که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار سد، با اشاره به ضرورت بازدارندگی جرائم رانندگی گفت: یکی از مجازات‌های مربوط به تخلفات رانندگی در کشورهای توسعه یافته محرومیت از خدمات اجتماعی است و افرادی که تخلف رانندگی داشته باشند از حضور در برخی از مسئولیت‌ها نیز منع خواهند شد چرا که قانونمداری افراد هم در سنجش صلاحیت آنان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه باید قوانین راهنمایی و رانندگی اصلاح شود، گفت: وقتی از افزایش مبلغ جریمه صحبت می‌شود منظور پرداخت جریمه نیست، منظور بازدارندگی جریمه است، جریمه یک میلیونی برای پرداخت نیست بلکه برای پیشگیری از ارتکاب تخلف است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: در همین راستا هم ما پیشنهاد اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی را مطرح کردیم که انجام شد و در دستور قرار گرفته است .

هادیانفر با اشاره به ارایه پیشنهاد پلیس برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی به دولت، گفت: امیدواریم امروز این پیشنهاد بررسی و با آن موافقت شود و ما بتوانیم آن را در ایام نوروز ١۴٠٢ اجرا کنیم.

به گفته وی افزایش مبلغ جرائم رانندگی متناسب با نرخ تورم خواهد بود و این موضوع در قانون هم پیش‌بینی شده است و هدف ما نیز نه درآمد بلکه بازدارندگی جرائم است.

هادیانفر گفت: در برخی از کشورها جریمه یک تخلف برای خودرویی ٣٠٠٠ یورو است، یعنی آن فرد باید تمام درآمد ماهانه خود را برای پرداخت جریمه یک تخلف بدهد.

منبع:‌ ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در ایران با آن حساب باید حقوق بیش از یک سالش را بدهد

  • ناشناس

    لامصب افزایش دلار به جریمه خودرو تاثیر گذار بود،چرا بر افزایش حقوق پرسنل افسر جزء و درجه داران ناجا تاثیری نداشته.

  • عباس

    سردار عزیز ما که تورم را درست نمی کنیم چون دولت محترم توانایی کنترل تورم را ندارد شما هم تصمیم گرفتید جریمه را افزایش دهید ؟مردم چه کنند پراید ۶ تومانی را کردند۳۰۰ خوب این که ضرر مالک خودرو شد برای عوارض برای بیمه ها برای تغییر شماره گذاری برای نقل و انتقال ش من ا قیمت خود ساخته تان را ملاک ارزشی گذاشتید چرا ما که دوست نداریم پراید ۳۰۰ باشد باید کسانیکه بیخاصیت بودند کار را به اینجا رسانده اند جریمه شوند شما چرا زورتان به مردم بدبخت می رسد سردار عزیز شما نفرین مردم را نخرید

  • ناشناس

    جریمه ۳۰۰۰یوروی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    سردار جان نفست ازجای گرم در میآید مردم برای خرج زندگیشان ماندن جریمه سه هزار یورو می خواهید عزیز دل برادر

  • ایرج

    بعضی مواقع تخلف ناخواسته صورت میگیرد ومجبوری حقوق یکروز خود را بدهی حالا دیگه حقوق یکماه.بیشتر تخلفات از فشار اقتصادی و فکر پریشان مردم.فکر میکنم یک عده ای مخصوصا کاری میکنند که باعث نارضایتی مردم بشوند.و باعث اعتراض.والبته جبران کسری بودجه به هر نحوی.

  • ناشناس

    از همه جا که از مردم بینوا می خورن ومی برن این جریمه ها هم یکی از اونا فقط خدا حق مردم وازشما ظالمین بگیرد

    • ناشناس

      سلام سردارعزیز شما که دم از خلاف قانون راننده گی میزنید پس چرا جلو این شوتی هارو نمی گیرد تو جاده ها امانمون رو بریدن چه با پلاک چه بی پلاک یعنی مملکت این قدر بی سروسامانه که بیش از هزار کیلومتر را پیمودن تا تهران آمدن با سرعت های بسیار پر حادثه .شما دوربین ها تون کار نمیکنه یا قادر به جمع کردن اینا نیستید البته جسارت نشه اینو میگم اکثرا با جعل پلاک وسیله دیگرون میان خودتون بیشتر واقفید احتیاج به گفتن من و اشخاص دیگه نیست خدا پدر اونا و بیامورزه که بدون پلاک میان .به هر کی هم میگیم بی تاثیره گفتم شاید شما بتونید کاری کنید فکر نکنم ..باز از خودشون می خوام قسمشون بدم یه مقدار مراعات کنندبخدا خیلی از ماشین دارا گرفتارند دستشون خالیه یه کم یواشتر برونند بیان برن دست خدا پشتیبانشون .خدا قوت شوتیا. راننده جاده ای.

  • ناشناس

    بقیه قوانین کشور راهم با اونامقایسه کنید بی زحمت…..

  • ناشناس

    آقای هادی نفر مردم دارن ازگرسنگی میمیرن چه افزایشی میخای بدی فکرکنم حقوقت بالاس

  • ناشناس

    عزیز دل شما جریمه راگران کن فعلا این مردم فقیر وبیچاره هستن که زیر چرخ گرانی له میشون برای سرمایه دارن هیچ تاثیری نخواهدداشت .