کد مطلب: ۴۳۷۵۹۴

عضو اتاق بازرگاني ايران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ممنوعیت واردات کالا در سال ۹۹ بیشتر می‌شود

ممنوعیت واردات کالا در سال 99 بیشتر می‌شود

عضو اتاق بازرگاني ايران می‌گوید: با توجه به قرار گرفتن در لیست سیاه FATF و ادامه محدودیت‌‌های ارزی ممنوعیت واردات کالا به کشور تا سال 99 افزایش خواهد یافت.

عضو اتاق بازرگاني ايران درباره وضعیت واردات کالا در شب عید و سال بعد به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل محدودیت‌ها در زمینه تخصیص ارز به کالاهای وارداتی بسیاری از کالاهای ساخته شده مصرفی به کشور ممنوع شدند. از این‌رو واردات کالا در سال 98 بسیار هدفمند شد و ارز نیز تنها به کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای تخصیص می‌یافت. همچنین دولت برای واردات ماشین‌ آلات و نوسازی ناوگان صنایع نیز به طور قطره‌ای به واردکنندگان این حوزه ارز را تخصیص داد؛ این در حالی است که با اتمام سال 98 هنوز فعالان اقتصادی هستند که نتوانستند کالاهای مورد نظر خود را ثبت سفارش و وارد کشور کنند.

عبدالرضا صالحی افزود: متاسفانه بسیاری از تجهیزات و ماشین‌ آلات معادن به دلیل عدم تخصیص ارز هنوز از گمرکات ترخیص نشده‌اند و این موضوع چالش‌های جدیدی را برای معدنکاران به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در لیست سیاه FATF و افزایش محدودیت‌‌های ارزی در سال آینده به نظر می‌رسد که ممنوعیت‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد شد؛ این در حالی است که امیدواریم دولت در سال ۹۹ از منابع حاصل از فروش نفت و بلوکه شدن آنها در کشورهای ثالث برای واردات کالاهای اساسی و تجهیزات صنایع بهره ببرد و اجازه دهند واردات کالا به کشور آزاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.