کد مطلب: ۲۰۰۴۵۵

افزایش میزان صادرات ایران به ارمنستان

افزایش میزان صادرات ایران به ارمنستان

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از رشد صادرات ایران به این کشور خبر داد و گفت: مجموعه مبادلات دو کشور به میزان 10.3 درصد رشد داشته است.

هامایاک آوادیس یانس رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: مجموع مبادلات 12 ماهه سال 2017 دو کشور 263.5 میلیون دلار است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته در حدود 10.3 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این که سهم صادرات ایران 179.3 میلیون دلار بوده افزود: صادرات کشور ما به ارمنستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.3 درصد افزایش یافته است، به عبارتی تجارت میان دو کشور امسال روند رو به رشد داشته و تراز تجاری به میزان 95 میلیون دلار مثبت است.

یانس با اشاره به این که صادرات کشور ما به ارمنستان در دو سال اخیر الگوی تقریبا مشابهی دارد گفت: مجموع صادرات کشورمان به ارمنستان امسال به لحاظ ارزشی بیش از سال گذشته است.

به گفته رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، با فعال‌تر شدن اتاق بازرگانی مشترک و اتحادیه تجار ایرانی در ارمنستان و با توجه به تسریع در دستیابی به موافقتنامه ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اورآسیا و تحقق طرح‌های خدمات فنی و مهندسی از سوی شرکتهای ایرانی در ارمنستان انتظار می‌رود در آینده شاهد تقویت و رشد هر چه بیشتر روابط اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور باشیم.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.