کد مطلب: ۵۸۳۷۵۹

افزایش وام ساخت مسکن طرح ملی به ۱۵۰ میلیون تومان

افزایش وام ساخت مسکن طرح ملی به ۱۵۰ میلیون تومان

درحالی وزیر سابق راه و شهرسازی از افزایش وام طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان خبر داده بود که عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن از ابلاغ پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی به شعب خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی نیمه تیرماه امسال با اشاره به افزایش وام طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان، گفته بود: زمانی‌که وام این طرح ۱۰۰ میلیون تومان بود، حدود ۱۰ درصد قیمت واحدها را پوشش می‌داد. با افزایش وام به ۲۵۰ میلیون تومان، حدود ۶۰ درصد هزینه ساخت واحدها با تسهیلات تامین می‌شود.

وی با اعلام این‌که بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن ۲۰ ساله است، اضافه کرد: از ۵۳۰ هزار واحد طرح مذکور تاکنون ۴۰ هزار واحد افتتاح شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ در صورت تکمیل آورده متقاضیان ۱۵۰ هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.

این در حالی است که امروز ۷ مهر ۱۴۰۰ عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن طرح ملی مسکن به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد. به عبارت دیگر سازندگان از این پس وام ۱۵۰ میلیون تومانی برای ساخت پروژه‌های مسکن ملی را دریافت خواهند کرد.

محمدحسن علمداری یادآور شد: سقف تسهیلات ساخت مسکن طرح ملی مسکن به دنبال تصویب‌نامه هیات وزیران و ابلاغ بانک مرکزی، از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این افزایش سقف تسهیلات در جلسه اخیر هیات‌مدیره بانک مسکن به تصویب رسید و اکنون به شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: بانک مسکن مطابق سهمیه تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای بانک های عامل، ماموریت دارد به میزان مشخص (بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی) تسهیلات ساخت مسکن طرح اقدام ملی را پرداخت کند. بر این اساس اعتبارات لازم تدارک دیده شده و طی این مدت، متناسب با معرفی پروژه‌های ساختمانی از سوی دستگاه‌های مسئول اجرای طرح ملی مسکن، قراردادهای پرداخت تسهیلات بسته شده و به بخشی از تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز به کارگاه‌های ساختمانی تزریق شده است.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن تصریح کرد: اکنون در پی تصویب‌نامه جدید، سقف تسهیلات ساخت در طرح اقدام ملی به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ درصد است، در اختیار سازنده‌ها قرار می‌گیرد.

علمداری تاکید کرد، سقف جدید تسهیلات مسکن اقدام ملی مشمول تمامی قراردادهای طرح اقدام ملی مسکن که تا کنون قرارداد آنها در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده است، می شود. با این حال آن دسته از پروژه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی که قرارداد پرداخت تسهیلات آنها به جریان افتاده و از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند، چنانچه درخواست مکتوب برای دریافت مابه‌التفاوت ارایه کنند، تسهیلات متمم در چارچوب ضوابط ناظر بر اعطای تسهیلات متمم، به آنها تعلق خواهد گرفت. البته درخواست باید از طرف نهاد متولی باشد و در سامانه TEM نیز ثبت شود.

وی با اشاره به امکان استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در طرح اقدام ملی مسکن از سوی ثبت‌نام کننده‌های واجد شرایط، تصریح کرد: با توجه به ابلاغ ضوابط مربوط به بهره‌مندی از امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، امکان دعوت از متقاضیان دارای حساب در این صندوق برای طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هععا

    خدامیداندبرنامه چیه اون وزیر قبلی ی چیز دیگه میگفت واین ی چیزدیگه والاماموندیم حیرون فکرکنم آخر خونه ای تو کار نباشه

  • ناشناس

    خجالت نمیکشن با این مصوبه ها .آخه با ۱۵۰ تومن چیکار میشه کرد

    • ناشناس

      عزیز ۱۵۰ وام که سه برابرشو باید برگردونی ۳۰۰ میلیونم کم کمش خودت باید اورده بیاری قرار بود دوسال پیش ۱۰۰ خودت بیاری ۱۰۰ هم وام باشه هر روز دوست داری بیشتر بشه??

  • ناشناس

    تکلیف ما چیه که بعد از یک سال پولمون خوابیده و هنوز مرحله ه افتتاح حسابیم.الان دو سه سال از شروع طرح میگذره و برای ما هنوز رو کاغذ هیچ خبری نیست.خدا می دانه چند سال دیگه باید طول بکشه.آیا عمر ما قد می ده یا نه.؟!!!!!!!!

  • ناشناس

    والا بااین وام ما نمی تونیم خونه دار بشیم

  • ناشناس

    دست کم بگید آخرش ما باید چقدر واریز کنیم من ماشینم رو فروختم تا قسط سوم رو پرداخت کنم

  • ناشناس

    خدا به ما رحم کند هر شب یه خواب برای ما میبنید تمام داری زندگیم گیره بلاخره نمی‌دونیم چه خاکی به سرمان میریزیم

  • ناشناس

    به ۳۰۰ ۴۰۰ میلیونم میرسه با این کار جلو بردنشون کلیه پروژه ها رو خوابوندن هیچ کاری نمیکنن نزدیک به دوساله دارن ثبت نام و به کی تعلق میگیره و به کی تعلق نمیگیره میکنن واقعا جهان سومی برازنده کشور ماست