کد مطلب: ۱۲۲۸۳۹

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده

سخنگوی دولت گفت: به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرائم کسانی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفتند، اقدام کنند. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت  در نشست‌ هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: گزارش امیدوارکننده از اصلاح نظام بانکی که آئین‌نامه اجرایی آن در هیئت دولت تصویب شده، ارائه می‌کنیم. وی افزود: بر همین اساس،

سخنگوی دولت گفت: به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرائم کسانی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفتند، اقدام کنند.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست‌ هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: گزارش امیدوارکننده از اصلاح نظام بانکی که آئین‌نامه اجرایی آن در هیئت دولت تصویب شده، ارائه می‌کنیم.

وی افزود: بر همین اساس، با اصلاح تبصره قانون بودجه سال 95، 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه 6 بانک دولتی از سوی دولت فراهم شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با این 45 هزار میلیارد تومان، صورت‌های مالی بانک‌های دولتی اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

نوبخت ادامه داد: لذا با عنایت به این اصلاحیه به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرائم کسانی که زیر 100 میلیون تومان وام گرفتند اقدام کنند و دولت نیز تا سقف 10 هزار میلیارد تومان نسبت به بخشودگی سود این تسهیلات زیر 100 میلیون تومان وام گیرنده متقبل می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اگر افرادی که زیر 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند اصل پول خود را به بانک بپردازند، بانک‌ها جریمه را خواهند پرداخت و دولت سود آن را پرداخت خواهد کرد.

وی درباره درآمدهای دولت از فروش نفت و اینکه آیا این پول‌ها وارد اقتصاد کشور می‌شود؟ گفت: تمامی درآمدهای نفتی را بدون مشکل می‌توانیم وارد اقتصاد کشور کنیم و در سال 95 بالغ بر 68 هزار و 500 میلیارد تومان درآمدهای نفتی است و تا پایان سال در اختیار ما قرار خواهد گرفت. تا پایان سال حدود 74 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی به دست ما می‌رسد.

سخنگوی دولت افزود: خوشبختانه میزان فروش نفت بیشتر از پیش‌بینی ما برای امسال بوده است.

+ خبر مرتبط: جزئیاتی از اتهامات اقتصادی "حسین فریدون"
نوبخت در پاسخ به این سوال که اخیرا سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با روشن بودن ارتباط آقای حسین فریدون با یکی از بدهکاران کلان بانکی و اینکه تعدادی از نمایندگان پرده از روابط برادر رئیس‌جمهور با بدهکاران کلان بانکی برداشته‌اند و موضع دولت در برابر این اتهامات چیست؟ گفت: صرف نظر از اینکه برای بسیاری از افرادی که در مظان اتهام هستند و تا مدت‌ها نیز بابک زنجانی با نام "ب ز" مطرح می‌شد، اما الان صراحتا ایراد اتهام می‌شود؛ باید بگویم که قوه قضائیه قوه مستقلی است و انگیزه کافی برای برخورد با کسانی که جرم یا فساد کردند را دارد و نیازی به زحمت فرد یا نماینده‌ای نیست که نامه بنویسد و درخواست کند.

وی ادامه داد: اتهام‌افکنی قبل از اثبات بر افکارعمومی تاثیر دارد و اگر قوه قضائیه به این نتیجه برسد که آن اتهامات درست نبوده، چه پاسخی به افکارعمومی خواهیم داد؟

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند مطرح شدن مسئله حسین فریدون به انحراف کشیدن داستان پلاسکو و قصور شهرداری در این مسئله است؟ گفت: مطرح شدن اینگونه مسائل که هنوز پیکر پاک آتش نشانان و احتمالا شهروندان ما زیر آوار هستند، شاید به مصلحت نباشد.

وی افزود: مسئولان نباید درگیر فضای احساسی جامعه در این زمینه شوند و در اسرع وقت باید به چرایی این حادثه و اینکه چه کسی مقصر بوده است رسیدگی شود، البته قانون صریح می‌گوید شهرداری. اما در این حادثه که شهردار محترم و آتش نشانان عزیز درگیر کار هستند توضیح خواسته شود باید تامل کنیم و کمیته‌ها گزارش تهیه کنند و قطعا گزارش نیز اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم از افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده خبر داد و گفت: هنوز میزان عیدی کارمندان دولت مشخص نشده است.

*واکنش به عدم همراهی طیب‌نیا و قاضی‌زاده در دولت آینده: "صلاح کار خویش را وزرا می‌دانند"

نوبخت در پاسخ به این سوال که برخی از جمله آقایان طیب‌نیا و قاضی‌زاده هاشمی وزرای اقتصاد و بهداشت گفته‌اند در دولت آینده نخواهند بود؛ آیا اختلافی بین وزراست؟ گفت: این سوال را از خودشان بپرسید که هستند یا خیر! شاید خسته شده باشند؛ صلاح کار خویش را وزرا می‌دانند. این‌گونه سوالات را از خودشان بپرسید؛ دولت مشکل زیاد دارد، اما ما همه را دعوت به همکاری می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.