کد مطلب: ۶۵۷۶۲۸

افزایش ۴۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز

افزایش ۴۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز

طبق گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی امسال با افزایشی ۴۰ میلیون مترمکعبی به ۷۴۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مشکین فام در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با افزایش تولید گاز از فاز‌های ۱۱، ۱۳ و ۱۶، پارس جنوبی، رشدی حدود ۶ درصدی در تولید گاز از این میدان در زمستان امسال رقم می‌خورد. مشکین‌فام با بیان اینکه امسال تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز می‌شود، افزود: زمستان امسال روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب گاز در فاز ۱۱ پارس جنوبی تولید خواهد شد.

وی به افزایش تولید گاز از فاز‌های ۱۶ و ۱۳ پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی ۴۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا می‌کند و تا زمستان امسال به ۷۴۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

مشکین فام ادامه‌داد: تعمیر خط لوله انتقال گاز فاز ۱۶ پارس جنوبی با موفقیت به اتمام رسید و اکنون در مدار تولید است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این خط لوله روزانه نزدیک به ۲۰ میلیون متر مکعب گاز را از دریا به خشکی منتقل می‌کند، اضافه‌کرد: برای اطمینان از پایداری انتقال گاز در فاز ۱۶ و جلوگیری از ایجاد مشکل برای تامین گاز در زمستان، یک خط لوله جدید به طور کامل در این فاز احداث می‌کنیم که اوایل زمستان وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه یکی از سکو‌های فاز ۱۳ اکنون تولید گاز ندارد، گفت: این سکوی فاز ۱۳ زمستان امسال به مدار تولید می‌آید.

وی درباره تکمیل پروژه جاسک نیز تصریح‌کرد: بخش بالادست پروژه جاسک توسط شرکت مهندسی و توسعه نفت در حال انجام است و تکمیل ترمینال آن نیز توسط شرکت نفت و گاز پارس پیگیری می‌شود.

مشکین‌فام تاکید کرد: با اقداماتی که در حال انجام است، این پروژه امسال به پایان می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.