کد مطلب: ۲۱۱۲۷۴

افزایش ۸۰ درصدی صادرات سلاح از سوئیس

افزایش ۸۰ درصدی صادرات سلاح از سوئیس

صادرات تجهیزات جنگی سوئیس در سال گذشته میلادی به ۶۴ کشور با افزایش ۸۰ درصدی نسبت به ۲۰۱۶ به ۴۷۷ میلیون دلار (۴۴۶.۶ میلیون فرانک) رسید اما در کل، صادرات این کشور یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

آمارهای مرکز امور اقتصادی دولت فدرال سوئیس (SECO) که سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد صادرات ادوات جنگی ۰.۱۵ درصد مجموع صادرات سوئیس را تشکیل می‌دهد. تقریبا نیمی از تمام حجم صادرات به مقصد اروپا بوده اما سهم این قاره رو به کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از طرف دیگر، سهم عمده‌ای از صادرات به سمت آسیا می‌رود که اکنون حدود یک چهارم از کل تسلیحات سوئیس را خریداری می‌کند. علاوه بر این، سهم صادرات به آفریقا از ۱۲.۲ درصد به ۷.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آلمان، تایلند، برزیل، آفریقای جنوبی و آمریکا به ترتیب بیشترین واردات تسلیحاتی از سوئیس را داشتند. سایر فروش‌های مهم شامل هند (۸.۹ میلیون فرانک سوئیس)، پاکستان (۶.۶ میلیون فرانک سوئیس) و عربستان (۴.۸ میلیون فرانک سوئیس) می‌شود.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به این آمارها، از دولت سوئیس خواست تا تسلیم فشارهای صنعت اسلحله سازی نشده و در کنترل‌های صادرات سلاح آسان‌گیری نکند. پاتریک والدر، از عفو بین‌الملل سوئیس در بیانیه‌ای گفت: با توجه به صادرات تسلیحاتی به کشورهای شاهد درگیری و نقض‌های حقوق بشری جدی، هرگونه سهل‌گیری بیشتر نگران‌کننده و غیر مسوولانه خواهد بود.

طبق گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، سوئیس چهاردهمین صادرکننده بزرگ جهان در ۲۰۱۶ شد و آمریکا و روسیه با اختلاف زیاد جزو بزرگترین صادرکنندگان شناخته شدند

منبع:پایگاه سوئیس‌اینفو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.