کد مطلب: ۳۲۶۴۸۷

افزایش ۱.۵ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی

افزایش 1.5 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی

در آستانه تعطیلات آمریکا و با توجه به تضعیف دلار و اوراق قرضه در اثر نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهانی،هر اونس طلا با 1.57 دلار افزایش یافت و 1223.23 دلار فروخته شد.

در آستانه تعطیلات آمریکا و با توجه به تضعیف دلار و اوراق قرضه در اثر نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهانی، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ در آستانه تعطیلات آمریکا و با توجه به تضعیف دلار و اوراق قرضه در اثر نگرانی در مورد رشد اقتصادی جهانی، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.57 دلار افزایش یافت و 1223.23 دلار فروخته شد.

رونالد لئونگ، دلار ارشد در هنگ‌کنگ گفت: «طلا نوسانات دلار را دنبال می‌کند… انتظار می رود که مبادلات تجاری حداقل تا زمان تعطیلات شکرگزاری در بازه محدودی در نوسان باشد مگراینکه اتفاق بزرگی رخ دهد».

شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی می‌سنجد 0.2 درصد کاهش یافت.

از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک‌تر به علت تشدید نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی در جهان و جنگ تجاری آمریکا و چین اجتناب کردند، طلا طی روز گذشته 0.7 درصد رشد قیمتی داشت.

در عین حال، ارزش بازارهای بورس آسیا سقوط کرد و شاخص ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.5 درصد افت کرد.

طلا در ماه آوریل به اوج قیمت خود رسیده بود که از ان زمان تاکنون حدود 10 درصد از ارزش خود را از دست داد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.