کد مطلب: ۱۶۸۴۸۸

افزایش ۱۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی طی ۲۰ ماه

افزایش ۱۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی طی ۲۰ ماه

قائم‌مقام وزیر نفت از افزایش ۱۱ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در فاصله ۲۰ ماه خبر داد و گفت: همچنین در فاصله ۲۰ ماه اخیر شاهد رشد ۹ درصدی توناژ در ظرفیت تولید محصولات بودیم.

مرضیه شاهدایی در آیین معارفه قائم‌مقام وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی که صبح امروز برگزار شد، با بیان این‌که به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با محدودیت‌های زیادی مواجه بودم، اظهار کرد: با این حال تلاش کردم با توصیه مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رویکرد اصلی دولت یعنی اعتماد و امید را به سازمان برگردانم و سعی کردم تعهد به توسعه پایدار را در این شرکت نهادینه کنم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در کنار اقداماتی که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام دادم سعی کردم حمایت مسئولانه از حفظ محیط زیست، اجرای تعهد مسئولیت اجتماعی، رعایت حقوق ذینفعان و غیره را انجام دهم.

مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در فاصله ۲۰ ماهه رشد ۹ درصدی توناژ در ظرفیت تولید صورت گرفت، گفت: همچنین ۱۱ درصد در صادرات هم از نظر توناژ و هم از نظر ارزش و بین ۱۶ تا ۱۷ درصد افزایش فروش داخلی هم از نظر توناژ و هم از نظر ارزش صورت گرفت.

شاهدایی در مورد اقدامات اساسی که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد، توضیح داد: کمک و نظارت در اجرای پروژه‌های در دست اجرا یکی از اقدامات اساسی بود که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شد در این راستا ۱۱ طرح در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ افتتاح شد و چهار طرح هم در شرف راه‌اندازی هستند. یکی دیگر از اقدامات انجام شده رفع موانع تولید و فراهم کردن بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های خارجی، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله توتال، شل، لینده و غیره امضاء شد. همچنین برنامه ششم تدوین و ارائه شد. از سوی دیگر با توجه به روند کاهشی نیروهای انسانی از سال ۱۳۹۴ به دلیل بازنشستگی و عدم استخدام سعی شد نیروها را سروسامان بدهم. استفاده از حضور زنان از دیگر اقداماتی بود که در شرکت صنایع پتروشیمی انجام شد.

در ادامه رضا نوروززاده، مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به رشد صنعت پتروشیمی، گفت: از زمان آقای هاشمی رفسنجانی که سردار سازندگی بودند آغاز شد و در دولت اصلاحات تداوم پیدا کرد. باید از نقش آقای زنگنه در وزارت نیرو و وزارت نفت در این دوران تشکر کنم.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در کشور ما با توجه به ذخائر هیدروکربوری، موقعیت جغرافیایی و نیروی انسانی استعداد توسعه دارد. طبق برنامه ششم توسعه باید میزان محصولات پتروشیمی به ۱۷۰ میلیون تن برسد. امیدوارم اهداف تعیین‌شده را با استفاده از خرد جمعی و تجربه صاحبنظران به سرانجام برسانیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.