خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۳

افزایش ۲۲ درصدی سود خالص شرکت هواپیمایی قطر

افزایش 22 درصدی سود خالص شرکت هواپیمایی قطر

شرکت هواپیمایی قطر روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در سال مالی گذشته، این شرکت 22 درصد سود خالص داشته است.

شرکت هواپیمایی قطر روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در سال مالی گذشته، این شرکت 22 درصد سود خالص داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، در این بیانیه همچنین آمده است: این شرکت دولتی تا پایان مارس، با 10 درصد افزایش، 38.9 میلیارد ریال درآمد داشته است. و خالص درآمد آن نیز، با 22 درصد افزایش، به 538.7 میلیون دلار -معادل 1.97 میلیارد ریال- رسیده است.

شرکت هواپیمایی قطر که دومین شرکت بزرگ هواپیمایی در خاورمیانه است، سال گذشته با افزودن 10 مقصد، چیزی حدود 32 میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است.

این در حالی است که قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر، می‌تواند مانع فرآیند رشد افزایشی این شرکت شود.

گفتنی است، هفته گذشته عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع کردند و به دنبال آن، مرزهای هوایی و دریایی این کشورها با قطر بسته شد.

در حال حاضر، قطر می‌تواند از مسیر هوایی ایران و کویت برای پروازهای خود استفاده کند.

مدیر اجرایی این شرکت، با اشاره به محدودیت‌های به وجود‌آمده به دلیل اختلافات منطقه‌ای گفت: سعی ما این است که بر اساس برنامه، در باقی حوزه‌ها به فعالیت خود ادامه دهیم و برای بهبود فعالیت‌های تجاری خود اصلاحاتی را در برنامه‌های روزانه به وجود بیاوریم.

لازم به ذکر است، این شرکت قرار است در سال جاری، اولین ایرباس SE A350-1000 را خریداری کند . خریداری 29 فروند هواپیمای A350-900s و 37 فروند هواپیمای A350-1000s از دیگر برنامه‌های این شرکت طی پنج سال آینده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.