کد مطلب: ۴۳۱۵۶۳

رحمانی:

۴ خودرو به لیست پیش فروش خودروسازان اضافه شد

4 خودرو به لیست پیش فروش خودروسازان اضافه شد

وزیر صمت با توجه به رونمایی از 4 خودرو در هیات دولت، گفت: این خودروها بالای 90 درصد تولید داخل است که خودروسازان امکان پیش‌فروش این خودروها را خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در برنامه‌های صنعت خودرو اقداماتی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها خروج خودروهای قدیمی و پرمصرف است ضمن اینکه بنا داریم خودروهای جدید را هم به بازار داشته باشیم.

وی افزود: ذیل برنامه مذکور 4 خودروی سواری را برای ارائه به بازار در نظر گرفته‌ایم که 3 خودرو سواری بوده و یک سواری هم نیم‌شاسی.

وزیر صمت اظهار کرد: امروز رونمایی از این خودروها توسط رئیس‌جمهور و معاون اول صورت خواهد گرفت و آنها از این خودروها بازدید کردند.

رحمانی گفت: یکی از این خودروها دنا با گیربکس اتوماتیک بود که خط تولید آن در دهه فجر افتتاح شده و به مرحله بهره‌برداری رسید اما 3 خودروی دیگر که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد، در سال آینده تولید خواهد شد، هرچند که همه کارهای آن انجام شده و سرمایه‌گذاری خوبی برای آنها انجام شده و طراحی‌ها شامل قالب‌سازی و سفارش قطعات صورت گرفته است. ضمن اینکه خودروسازان هم امکان پیش‌فروش این خودروها را خواهند داشت.

وی بیان کرد: 4 خودرویی که امروز توسط آقای روحانی و آقای جهانگیری به طور رسمی رونمایی شد، بالای 90 درصد تولید داخل است که برای ابتدای کار درصد بسیار خوبی است و فقط برخی قطعات جزئی که فعلا امکان تولید آن را نداریم، تلاش می‌کنیم در ماه‌ها و سال آینده آن را هم بسازیم.

وزیر صمت اظهار کرد: 4 خودرویی که امروز در حیاط هیأت دولت رونمایی شد مطابق با استانداردهای روز دنیاست و مصرف آنها به نسبت خودروهای قبلی پایین‌تر بوده و ایجاد آلودگی‌ آنها هم کمتر است ولی سعی می‌کنیم با اقدامات اساسی مانند پلتفرم مشترک، قیمت تمام‌شده آنها را هم به نسبت خودروهای قبلی کمتر کنیم.

رحمانی افزود: همه این خودروها یورو5 بوده که از نظر مباحث زیست محیطی بسیار مهم است.

وی گفت: در برنامه صنعت خودرو به غیر از این چند خودرویی که امروز رونمایی شد، خودروهای دیگری هم برای سال 1399 و 1400 در نظر داریم که خودروسازان در حال کار بر روی آنها هستند و امیدواریم که بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

برای تنظیم قیمت گوشت از ذخایر استفاده می‌کنیم

همچنین آنطور که ایسنا گزارش داده، وی در پاسخ به پرسشی درباره چرایی افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: دوستان ما دلایل مختلفی را برای این موضوع تحلیل کردند. دوستان بخش بازرگانی قرار شد اگر افزایش قیمت ادامه داشته باشد از ذخایر استفاده کنند. هفته‌های قبل گوشت قرمز قیمتش کاهشی بود. حالا شب عید پیش آمده است. برای تنظیم قیمت از ذخایر خود استفاده می‌کنیم. برنامه ما همیشه این است که تولیدکننده آسیب نبیند و مصرف کننده بهره ببرد. در همین روزها از ذخایر استفاده می کنیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    عكس خودرو اسم خودرو چقدر اطلاعات داديد ؟؟؟!!!

  • ناشناس

    درشکه

  • ناشناس

    اقا وعده تو خالی ندید من الان ۶ماهه میخوام ی دونه پارسLxt5بنویسم چرا نمیشه اگه مافیا بازی نیس پ چرا بعضیا ۴تا۴تا مینویسن و اینک محصول جدید جمع کنید بابا ملتو گرفتین بخدا

  • ناشناس

    ولی من بعد ۴ بار سعی در یکماه بالاخره موفق به ثبت نام ایران خودرو شدم

  • ناشناس

    من زیاد تلاش کردم نشد امیدوارم فردا سایت باز بذارن واقعا