کد مطلب: ۱۲۶۶۸۴

اقتصادی کردن تولید؛ اولویت نخست سال ۹۶ است

اقتصادی کردن تولید؛ اولویت نخست  سال 96 است

رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید اقتصادی‌کردن تولید اولویت اصلی سال 96 خواهد بود. غلامحسین شافعی، ‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه سودآوری تولید از کارهای غیر تولیدی مانند واسطه‌گری مالی بیشتر شود، زمینه را برای رشد تولید و به دنبال آن رشد اقتصادی فراهم خواهد کرد. شافعی ادامه داد:‌ اقتصاد مقاومتی و استفاده از برجام

رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید اقتصادی‌کردن تولید اولویت اصلی سال 96 خواهد بود.
غلامحسین شافعی، ‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه سودآوری تولید از کارهای غیر تولیدی مانند واسطه‌گری مالی بیشتر شود، زمینه را برای رشد تولید و به دنبال آن رشد اقتصادی فراهم خواهد کرد.
شافعی ادامه داد:‌ اقتصاد مقاومتی و استفاده از برجام برای رسیدن به اهداف اقتصادی مقاومتی مهمترین کار خواهد بود.
وی افزود:‌ برای رسیدن به این هدف لازم است تا از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد تولید محور حرکت کنیم تا تکانه‌ها و نوسانات نفتی نتواند اقتصاد را دچار تلاطم و بحران کند.
شافعی راه حل این مشکل را افزایش صادرات غیر نفتی در کشور عنوان کرد و گفت:‌ برای گذر از این مسئله باید درآمدهای ارزی غیر نفتی را در کشور بیشترکنیم و صادرات موفقی داشته باشیم.
وی تولید مولد را زمینه رشد صادرات دانست و افزود: برای تقویت تولید کشور باید بخش‌های غیر‌مولد، غیراقتصادی شوند.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، اینکار می‌تواند عملا کشور را به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک کند.
وی افزود:‌ همچنین در نتیجه انجام این کار صادرات بالا خواهد رفت و درآمدهای ارزی به جای نفت از طریق تولید مولد به کشور وارد می‌شود تا با تکانه‌های قیمت نفت با بحران روبرو نشویم.
شافعی ادامه داد:‌ در این زمینه اقداماتی تا کنون صورت گرفته اما کارهای بنیادینی باید انجام شود.
وی با اشاره به اجرای برجام و تاثیر آن در اقتصاد کشور گفت: با وجود آنکه فعالیت‌های زیادی به دنبال توافق هسته‌ای رخ داده اما تقویت روابط بانکی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
شافعی ادامه داد: تا کنون گشایش‌هایی نیز انجام شده اما بانک‌های اروپایی احتیاط‌هایی در دستور کار خود دارند.
وی با بیان اینکه حرکت کار انجام شده مثبت است گفت:‌ اما سرعت این حرکت به آرامی در جریان است.
به گزارش آنا،رئیس اتاق بازرگانی ایران به لزوم تک نرخی شدن ارز در کشور اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی قول‌هایی داده است و امیدواریم که در سال 96 این کار انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.