کد مطلب: ۱۶۴۶۰۶

مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا تصریح کرد:

اقتصاد حلقه مفقوده صنعت آب

اقتصاد حلقه مفقوده صنعت آب

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب، اقتصاد آب را مهم‌ترین گره این صنعت ارزیابی کرده و گفت: اگر این مشکل حل شود، تاثیرات مهمی در این صنعت به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا با تاکید بر لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه تحقیقات در صنعت آب، گفت: دولت فقط می‌تواند راهبری امور پژوهشی را بر عهده بگیرد.

محمد ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اضافه کرد: اگر امروز در نمایشگاه آب، سطح بالایی از فناوری‌ها را می‌بینیم ناشی از کارکرد بخش خصوصی است هرچند باید این بخش، واحدهای R & D خود را بیش از پیش تقویت کنند.

وی که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات صنعت آب و فاضلاب سخن می‌گفت، تصریح کرد: برنامه وزارت نیرو استفاده از تحقیقات و فناوری های جدید در مدیریت منابع آبی است.

ابراهیم‌نیا اضافه کرد: این کار یک شبه به نتیجه نمی‌رسد و به تدریج پیش می‌رود.

وی ادامه داد: ۲۵ سال پیش و در آغاز راه‌اندازی نمایشگاه، کل فضا از حیاط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فراتر نمی‌رفت، حال آنکه امروز حجم قابل توجهی از محل دائمی نمایشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است.

ابراهیم‌نیا با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حاضران در نمایشگاه آب را بخش داخلی تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: این مساله نشان دهنده توانمندی بخش داخلی است.

وی اقتصاد آب را مهم‌ترین گره صنعت آب ارزیابی و اظهار کرد: اگر این مشکل حل شود، تاثیرات مهمی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا گفت: حجم دارایی بخش آب کشور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: ۲ درصد این رقم صرف هزینه نگهداری سالانه این تاسیسات می‌شود ولی به علت ناکارآمدی اقتصاد آب، امکان هزینه مفید در همه حوزه‌ها وجود ندارد.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب صبح روز دوشنبه، بیست و چهارم مهرماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا بیست و هفتم مهرماه ادامه دارد، ۲۵۸ شرکت داخلی در کنار ۱۰۵ شرکت خارجی از بیست کشور حضور دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.