کد مطلب: ۵۹۹۹۷۹

اعلام الگوی مصرف برق در زمستان ۱۴۰۰

اعلام الگوی مصرف برق در زمستان ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: الگوی مصرف برق زمستان ۲۰۰ کیلووات بر ساعت است و این رقم در فصول گرم تا ۳۰۰ کیلووات بر ساعت نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هادی مدقق، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: الگوی مصرف برق مناطق عادی ۲۰۰ کیلو وات ساعت و در ایام سرد سال در مناطق گرم ۳۰۰ کیلووات است البته برای سال آینده متناسب با مصرف هر منطقه این الگو اصلاح خواهد شد.

او افزود: الگوی مصرف برق براساس مصرف ۷۵ درصد مشترکان در مناطق مختلف اصلاح خواهد شد. برای تابستان امسال حدود چهار و نیم میلیون مشترک پرمصرف داشتیم که این آمار در مناطق گرمسیر و عادی متفاوت است.

مدقق در خصوص قطع برق مشترکان پرمصرف بیان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی که به مردم انجام می‌شود برق هیچ مشترکی قطع نشود، ولی اقدامی که در تابستان انجام شد بیشتر مشترکان اداری، صنعتی و تجاری بزرگ بوده است که الگوی مصرف را در رعایت نکردند و مجبور به قطع برق این مشترکان شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر اضافه کرد: برق مشترکان به صورت بلند مدت نمی‌تواند قطع شود صرفا در حد اخطار است، ولی ما برای مشترکان بزرگ مانند صنعتی، اداری و تجاری برنامه‌های خاصی داریم.

مدقق تصریح کرد: متاسفانه در زمستان با برودت هوا ما مشکل در تامین سوخت نیروگاهی داریم به طوری که گازی که باید تامین شود تولید نشد و این باعث استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و مایع شد.

او گفت: محدودیت مصرف برق در زمستان بیشتر متوجه صنایع است که از این رو این محدودیت به طور قطع روی تولید در کشور اثر خواهد گذاشته، ولی توصیه ما به مشترکان صرفه جویی در مصرف گاز است.

در زمستان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش می‌یابد و این باعث می‌شود که شرکت ملی گاز، سوختی را که برای نیروگاه‌ها می‌خواهد تامین کند با مشکل مواجه خواهد شد.

Captureتتت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.