کد مطلب: ۶۲۳۶۲۷

امتیاز ویژه خودرویی برای جانبازان و خانواده شهدا

امتیاز ویژه خودرویی برای جانبازان و خانواده شهدا

به دستور کمیسیون تلفیق مجلس ایران‌خودرو و سایپا مکلف به فروش اقساطی خودرو، به چند گروه از جانبازان و همچنین فرزندان شهدا هستند. جزئیات این امتیاز ویژه خودرویی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ،دو خودروساز سایپا و ایران‌خودر چه امتیازیاتی به جانبازان و فرزندان شهدا می‌دهند؟ در مورد جزئیات این امتیاز ویژه خودرویی در ادامه بخوانید.

به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس توضیح داد: وزارت صمت در این مصوبه مکلف شد تا از طریق این دو خودروسازی ، نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت های جسمی و حرکتی، جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: در این نشست، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید چهار ماه پس از اجرای این قانون مجوز کلیه معادن تعطیل که بیش از یکسال از تعطیلی آن‌ها می‌گذرد و به صورت خودکار لغو می‌شود، گزارش آن را حداکثر تا ۶ ماه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه کند. آیین نامه اجرایی این بند نیز ظرف یک ماه با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید شورای عالی بورس باید تدوین و اجرایی شود.

زارع تاکید کرد: به موجب موافقت کمیسیون با الحاق جزء ۵ به بند (ق) تبصره ۶، حداکثر فرصت رفع تعهد ارزی کالا‌ها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی یک سال پس از دریافت صورت وضعیت تایید شده، توسط سازمان توسعه تجارت است.

وی تصریح کرد: در خصوص پروژه‌هایی که به صورت اعتبار تامین کننده اجرا می‌شود، رفع تعهد ارزی پس از تحویل قطعی پروژه با تایید سازمان توسعه تجارت خواهد بود در هر صورت صادر کننده موظف است در پایان مهلت فوق الذکر ارز حاصل از صادرات را به هر یک از روش‌های قابل قبول از جمله فروش در سامانه‌های واردات در برابر صادرات اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین گفت: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده در موافقت با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند، از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج ساله و کارمزد چهار درصد اقدام کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آبی خاکستری

    همه امتیازات مال گروه خاص شده. پس ملت چی. سماق بمکن
    همکار دارم که 3 ساله ندیدمش. داره درس دکتری تو دانشگاه آزاد میخونه. حقوقش هم واریز میشه، پول دانشگاهش رو از بیت‌المال میدن. پست و ردیف پستی اون هم در اداره محفوظه تا وقتی ایشون بیاد. کاراش هم بقیه که خاص نیستن و تو اداره هستن باید انجام بدن.
    (توضیح: یک شغل که یک ردیف شغلی براش تعیین شده و یک نفر اون ردیف شغلی رو اشغال کرده، تا زمانی که ردیف شغلی خالی نشه، کسی دیگه نمیتونه استخدام بشه. حالا اگه 10 سال هم اون فرد خاص باشه و درس بخونه بازم همون جور میمونه)

    • ناشناس

      اون بورس شده

    • فرزند شهید

      اگه خیلی امتیازات فرزندان شهید شمارو انقدر ناراحت و رنجور کرده راه های زیادی هست که پدر یا نزدیکانتون رو بفرستید شهید بشن ببینم کدوم یک از این امتیازات میتونه طعم شیرین پدر رو بهت بده یکبار امتحان کن تو که انقدر امتیازات مارو با دقت بلدی

  • جوادتبریزی

    سلام شاید بعضی ها ایراد بگیرند که چراباید خانواده‌های شهدا و جانبازان امتیازداده بشه اما تنها ایران نیست امتیازمیده بلکه تمامی کشورها این چنین امتیازها قائل میشه برای نمونه اسم 3کشور برایتان می گویم 1:تورکیه ماهی 7000لیر و استخدام دولتی (بستگان درجه 1) بورسیه دانشگاه و معاف از خدمت و هزینه خرید خانه 2: آ آمریکا حقوق سالیانه 50هزاردلار وبورسیه دانشگاه وکمک هزینه خرید خانه 3: آ آذربایجان اهدائی خانه وماشین استخدام دولتی و حقوق 600مانات شروع میشه (حقوق بسته درصد ) وبورسیه دانشگاه

    • ناشناس

      ببین عمو توهر جا میری 70 درصد استخدامی ها از همین فرزندان بزرگوار هست…نتیجه همینه که کشور به جای استخدام شاخص ها به امتیاز ها برای این بزرگواران روی میاره ودر تمام ادارات شاهد ضعف شدید کارشناسان هستیم…همه میدونن چرا سیستم به اینها امتیاز میده…سیستم عاشق اینها نیست برای یک هدف دیگست…کشوری که در فقر مطلق هست و مردم دارن همدیگه رومیخورن این فقط به زیان خانوادگان آن بزرگواران است و بس

    • ناشناس

      این کشورهایی که شما اسم بردین برای سایر شهروندان چه امتیازی در نظر میگیرن؟حداقل حقوقشون چقدره؟چطورصاحب خانه و ماشین و کار میشن؟وزرا و نماندگانشون چطور انتخاب میشن؟ دانشگاه و هیات علمی چطور؟زمین و کوه و جنگل خواری چی؟
      جنگ ایران و عراق جنگی بود برای همه ملت ایران همه ما درگیر بودیم هنوزم با تحریم و کارناشناسایی یه عده همه ملت درگیرند
      اگه سهمیه ای هست باید برای همه باشه

    • ناشناس

      سهمیه ی استخدام این عزیزان ۲۰ درصده نه ۷۰ درصد. اما اگر از بین اونها کسی نمره ی قبولی بدون سهمیه رو بیاره آزاد قبول میشه و یکی دیگه رو بجاش میفرستن

  • ناشناس

    یعنی کسی هست که امتیازی تا به حال نگرفته باشه؟23 سال هست جنگ تمام شده

    • ناشناس

      بله هست پنج برادرهستیم فرزندشهیدتاحالااستفاده نکردیم

  • هدایت

    لینک ثبت نامم هر وقت حتمی شد بذارید مرسی

  • فریده مطلبی

    با سلام ودرود. من فرزند شهید هستم و تا بحال از هیچیک از امتیازها وتسهیلات این مرکز استفاده ننموده ام. از مسولان خواهشمندم اگر این نوشته رو خواندند بزرگواری فرمایند و دریغ نفرمایند چون خدا وکیلی خیلی واجب الشرایطم. اجرکم عندالله….

  • مطلبی سلماس.

    من فرزند شهید که تا بحال از هیچ تسهیلات این مرکز استفاده ننموده ام با وجود داشتن. ۲ فرزند با امکانات مالی خیلی ضعیف. خواهشمندم از مسولین گرامی اگر این مطلب مرا میخوانند بخاطر رضای خدا مرا هم. در این تسهیلات. سهیم بدن. اجرتان. با خدا…..

  • اکبر

    با سلام من فرزند شهید هستم و تاکنون از تسهیلات خودرو فرزندان شاهد استفاده نکردم لینک و زمان ثبت نام تا چه زمانی خست با تشکر

  • اسماعیل کریمی

    باسلام وتهیت بنده فرزند شهید هستم واز اول انقلاب تابحال هیچ گونه کمکی قابل توجهی به بنده نشده است بنده( یک فرزند معلول جسمی و حرکتی) دارم و متاسفانه ماشین برای جابجایی وی نداشته وواقعا درمضیه سختی بخاطر جابجایی وی را متحمل شده ام تقاضای عاجزانه داریم در این موضوع بنده را دستگیری بفرمایید

  • حسین سعادتیپویا ازکرج

    بخداهمه اینها دروغ است برای مدیران است به مافقط نه گفتن بلد هستن مردم فکرمی کنند چه خبر اینها فقط حرف توخالی کی دادن ازهیچی امتیازی به ماها نمیدن کم دروغ بگین