کد مطلب: ۷۶۹۷۶

امسال مشکلی برای میوه شب عید نداریم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بی اعتنایی سازمان مدیریت بحران کشور به مشکلات اخیر باغداران شمال را به شیر بی یال و دم تشبیه کرد وگفت:ستاد مدیریت بحران باید دراین مواقع به فریاد کشاورزان برسد.علی محمد شاعری در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر۲۱ شبکه اول سیما میزان خسارت حاصله از بارندگی و سرمای سوم تا ششم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بی اعتنایی سازمان مدیریت بحران کشور به مشکلات اخیر باغداران شمال را به شیر بی یال و دم تشبیه کرد وگفت:ستاد مدیریت بحران باید دراین مواقع به فریاد کشاورزان برسد.
علی محمد شاعری در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر۲۱ شبکه اول سیما میزان خسارت حاصله از بارندگی و سرمای سوم تا ششم آذرماه امسال را ۳۰ درصد از مرکبات روی درختان بیان کرد.

او ادامه داد: ۳۰ درصد از مرکبات به ویژه پرتقال با حجم تقریبی ۵۰۰ هزار تن از دو میلیون تنی که روی درخت بوده است با رقم احتمالی ۱۰۰۰ میلیارد تومان، دچار سرمازدگی شده اند اما میزان نهایی تا ۲۵ آذرماه اعلام خواهد شد.

شاعری کم رنگ بودن حضور دولت و به خصوص سازمان مدیریت بحران را در قبال حادثه غیرمترقبه برودت هوا در اوایل آذرماه امسال را بارز خواند و گفت: هرجا دولت ورود نکند دلالان چوب شایعه را برمی‌دارند و به جان بازار می‌افتند و در تنظیم قیمت‌های بازار دست به کار می‌شوند.

او از اقدام کم زحمت صندوق بیمه محصولات کشاورزی یاد کرد و افزود: فقط ۵۰۰۰ هکتار از باغات شمال کشور مشمول دریافت خسارت از بیمه می‌شوند و ۹۵ درصد از باغات اصلاً بیمه نیستند، پس حمایت صندوق بیمه محصولات کشاورزی فقط پنج درصد از خسارت را جبران می کند که این جای تأمل دارد.

به نقل از صدا و سیما، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشکلی برای میوه شب عید نداریم و قیمت کیوی و پرتقال هم افزایش نخواهد داشت زیرا امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.