کد مطلب: ۱۲۰۶۸۰

امسال ۱۰ هزار بشکه نفت روزانه از میدان یاران برداشت می شود

امسال 10 هزار بشکه نفت روزانه از میدان یاران برداشت می شود

مجری طرح توسعه میدان یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از احتمال تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت از میدان یاران تا پایان امسال خبر داد و گفت: طبق قرارداد HOA بین شرکت ملی نفت و شرکت پرشیا، قرار است EOR و IOR در این میدان برای ازدیاد برداشت انجام شود. همایون

مجری طرح توسعه میدان یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از احتمال تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت از میدان یاران تا پایان امسال خبر داد و گفت: طبق قرارداد HOA بین شرکت ملی نفت و شرکت پرشیا، قرار است EOR و IOR در این میدان برای ازدیاد برداشت انجام شود.

همایون کاظمینی، از انجام عملیات دو حلقه چاه توصیفی در میدان نفتی یاران جنوبی خبر داد و افزود: به منظور حصول اطمینان از پتانسیل لایه های مختلف در میدان نفتی یاران، بنا به درخواست شرکت ملی نفت ایران، انجام عملیات حفاری دو حلقه چاه توصیفی درحال پیگیری بوده و برای این منظور در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همه پیمانکارهای میدان یاران داخلی هستند، اظهار کرد: در شرایط تحریم هم علی رغم مشکلاتی که از نظر مالی وجود داشت، برای این میدان از توان داخلی استفاده شد.

مجری طرح توسعه میدان یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) از احتمال تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه نفت از میدان یاران خبر داد و گفت: تلاش می شود امسال قادر باشیم روزانه ۱۰ هزار بشکه این میدان تولید و تا سال آینده ۱۵ هزار بشکه هم به آن اضافه شود. البته بر اساس نتایج ارزیابی چاه ها، سال آینده ممکن است اطلاعات مخزنی تغییر کند و بتوانیم در لایه های بیشتری نفت تولید کنیم.

کاظمینی در ادامه درمورد ازدیاد برداشت از میدان یاران شمالی نیز توضیح داد:قرارداد HOU با شرکت پرشیا بسته شده و این میدان درمورد میدان نفتی یاران شمالی و یاران جنوبی مطالعاتی انجام می دهند اما هنوز در زمینه ازدیاد برداشت هیچ مطلبی به صورت رسمی از سوی این شرکت اعلام نشده است. اما شرکت پرشیا و شرکت ملی نفت مقدمات آن را دیده اند تا هم EOR و هم IOR در میدان نفتی یاران انجام شود.

ویدر گفت و گو با ایسنا، افزود: برای این منظور مدل مخزن باید به روز شود، سپس بر اساس تکنولوژی و مدل مخزن داینامیک، می توان نظر داد که ضریب بازیافت این میدان را تا چند درصد می توان افزایش داد.

مجری طرح توسعه میدان یاران جنوبی در شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با اشاره به مشترک بودن میدان نفتی یاران با کشور عراق اظهار کرد: کل میدان آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران شمالی و یاران جنوبی با میدان نفتی مجنون در عراق مشترک است که در تولید از این میادین با توجه به تولید ۷۵ هزار بشکه ای آزادگان شمالی، ۳۰ هزار بشکه ای یاران شمالی و افزایش تولید سایر میادین از کشور عراق عقب نیستیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.