کد مطلب: ۲۱۵۴۷۹

امضا قرارداد فاینانس راه‌آهن شیراز-بوشهر با چینی‌ها

امضا قرارداد فاینانس راه‌آهن شیراز-بوشهر با چینی‌ها

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد راه‌آهن شیراز-بوشهر از نمایندگان مجلس بابت تصویب تامین ۱۵ درصد سهم ایران برای فاینانس راه آهن شیراز-بوشهر تشکر کرد.

عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد همکاری ایران و چین برای ساخت خط آهن شیراز-بوشهر گفت: غیر از پروژه اتصال شیراز به بوشهر پروژه ریلی دیگری برای اتصال شیراز به گل‌گهر و از آنجا به کرمان و از کرمان تا بندرعباس و همچنین از کرمان تا چابهار را در دست احداث داریم که با اجرای این پروژه‌ها بخش زیادی از بار موجود در جاده‌ها می‌تواند به ریل منتقل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم نیز آغاز ساخت بندر نگین در استان بوشهر را به دلیل محاصره فضای بندر بوشهر از سوی فضاهای شهری را آغاز کردیم، گفت: با امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز -بوشهر این بندر نیز به شبکه ریلی متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه در توسعه ترانزیت، کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و حفظ محیط زیست اثرگذار خواهد بود.

به گفته آخوندی پروژه ریلی راه‌آهن شیراز-بوشهر یک شرکت خصوصی داخلی با همکاری شرکت چینی و فاینانس کشور چین انجام می‌دهد.

آخوندی اظهار داشت: مهمترین موضوع در پروژه‌های عمرانی که به صورت فاینانس احداث می‌شوند تامین ۱۵ درصد سهم ایران است که خوشبختانه این پروژه در قانون بودجه ۹۷، ۱۵ درصد سهم ایران از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسیده است به همین جهت از نمایندگان مجلس بابت تصویب این قانون تشکر می‌کنم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.