کد مطلب: ۶۰۲۷۵۹

معاون اول قوه قضائیه:

بستر برای بازگشت همه ایرانیان خارج کشور فراهم است/ مسئول نمی‌تواند در خانه لاکچری زندگی کند

بستر برای بازگشت همه ایرانیان خارج کشور فراهم است/ مسئول نمی‌تواند در خانه لاکچری زندگی کند

معاون اول قوه قضائیه، از همه ایرانیان خارج کشور برای بازگشت به وطن دعوت و تاکید کرد که بستر برای حضور آنان و مشارکتشان در توسعه و آبادانی ایران فراهم است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مصدق شامگاه چهارشنبه ۱۰ آذرماه در نخستین اجلاسیه شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز، گفت: جمهوری اسلامی شجره طیبه‌ای است که با خون شهدا آبیاری شده و همین شجره در مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

او افزود: شهدا بزرگان این نظام هستند و اعمال و رفتار همه کارگزاران نظام اسلامی باید به گونه‌ای باشد که مبادا تصور شود که ما شهدا و راه آنان را فراموش کرده‌ایم.

معاون اول قوه قضائیه، یکی از راه‌های اینکه فرهنگ ایثار و شهادت تا چه حد گسترش یافته است را ارزیابی میزان پایبندی کارگزاران به راه و آرمان‌های شهدا دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مسئولیت و وظایف همه را مشخص کرده‌اند، تصریح کرد: بیانیه گام دوم باید در دانشگاه‌ها تدریس و در دبیرستان‌ها تشریح شود.

مصدق در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در زمان وقوع بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و همه گیری کرونا تاکید کردند که مردم به انتظار دولت ننشینند، همراهی مردم و بسیجیان در این ایام را مورد قدردانی قرار داد.

او همچنین با تاکید بر لزوم معنا کردن تفکر بسیجی، این مهم را از وظایف اساسی همگان عنوان کرد و گفت: وقتی از بسیجی سخن می‌گوییم نباید به ذهن کسی این مهم متبادر شود که لباس بسیجی به تن داشته و در پایگاه حضور دارد بلکه باید توضیح دهیم که بسیاری از واکسن‌های کنونی توسط همین جوانان بسیجی تهیه و تولید شده است.

این مقام مسئول از سپاه به واسطه فراهم کردن بستر برای پیوستن جوانان به بسیج در سراسر کشور قدردانی و از حقوقدانان و وکلا و قضات و… درخواست کرد که با شناسایی مصائب کشور در زمینه تدوین راهکارهای حل مشکلات همراهی کنند.

مصدق همچنین معیشت را اساسی ترین مشکل امروز کشور دانست و گفت: حقوقدانان توانایی تهیه و تدوین راهکارهای رفع مشکلات معیشتی را دارند.

او خاطرنشان کرد: امروز باید همه در مجلس و دولت انقلابی و حقوقدانان برای فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان و سرمایه های عظیم ایرانیان خارج از کشور تلاش کنیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: تمام ایرانیانی که معتقد هستند ایران مقدس وطن آنان است، اضطراب بازگشت به وطن را نداشته باشند، چرا که هیچ کس به دنبال گرفتن آنان نیست.

مصدق اظهار کرد: همه ایرانیان خارج کشور غیر از آن اندک معاندان نظام اسلامی امکان آمدن و آوردن سرمایه‌های خود را به کشور دارند و حقوقدانان هم باید به این مهم کمک کنند وباید با برپایی همایش و اجرای برنامه‌های مختلف به دنبال تحقق این موضوع باشیم.

او از اعضای کانون وکلا نیز درخواست کرد که به جای آنکه هر روز به دلیلی دغدغه ایجاد کنند به دنبال همراهی در رفع دغدغه های امروز جامعه باشند.

این مقام قضایی، در بخشی از سخنان خود با یادآوری اینکه امروز سه قوه در بالاترین سطح هماهنگی هستند، ابراز امیدواری کرد که وعده خداوند در یاری کسانیکه در راه او حرکت و تلاش می‌کنند، محقق شود.

مصدق در خاتمه با بیان اینکه همه کارگزاران در هر رده و مسئولیتی باید خود را با مردم تطبیق دهند، گفت: مسئول نمی‌تواند در خانه لاکچری زندگی کرده و سوار خودروهای آنچنانی شده و خود را انقلابی و مدافع نظام و همراه مردم بداند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.