کد مطلب: ۳۸۱۲۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گام پایانی انتخابات اتاق بازرگانی / آخرین گمانه‌ها از انتخاب رئیس جدید اتاق / شافعی؛ گزینه اول در توافقات

گام پایانی انتخابات اتاق بازرگانی / آخرین گمانه‌ها از انتخاب رئیس جدید اتاق / شافعی؛ گزینه اول در توافقات

هفته آینده اولین جلسه نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در حالی برگزار می‌شود که اعضای هیات رئیسه اتاق ایران معرفی خواهند شد. در این میان نام غلامحسین شافعی به عنوان گزینه احتمالی ریاست اتاق بازرگانی ایران مطرح می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی یک هفته به جلسه هیات نمایندگان باقی مانده است که یک منبع آگاه از مشخص شدن ترکیب اعضای هیات رئیسه نهمین دوره اتاق بازرگانی ایران در مذاکرات بین اتاقی‌ها خبر می‌دهد.

مهره‌های اصلی و بالقوه زیادی برای گزینه ریاست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معرفی می‌شوند. گزارش‌ها حاکی از این است که برخی مهره‌های اصلی در نهمین دوره اتاق بازرگانی ایران برای تکیه زدن به کرسی ریاست با گروه رقیب خود در حال مذاکره هستند.

آن طور که شنیده شده در گام پایانی انتخابات اتاق بارگانی ، روسای اتاق‌های شهرستان‌ها، طیف اعضای اتاق تهران و اعضای تشکل‌ها به اجماع برای یک گزینه واحد رسیده‌اند. به طوری‌که نام غلامحسین شافعی به عنوان مهره اصلی و گزینه ریاست اتاق، مجددا مطرح می‌شود؛ این در حالی است که در آستانه نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی علاوه بر مطرح شدن نام غلامحسین شافعی نام رئیس فعلی اتاق تهران یعنی مسعود خوانساری نیز مطرح بود که امروز حضور خوانساری برای تکیه زدن بر کرسی ریاست دیگر عنوان نمی‌شود و حتی مورد اشاره و گمانه‌زنی هم قرار نمی‌گیرد. یعنی در این بازه زمانی که بحث انتخاب اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران داغ شده است حتی نام مسعود خوانساری به عنوان رقیب شافعی در سخنان اتاقی‌ها مطرح نمی‌شود.

رقیب شافعی چه کسانی هستند؟

البته در این بازه زمانی و با توجه به نزدیک شدن انتخابات نهمین دوره اعضای هیات رئیسه اتاق ایران برخی می‌گویند که یونس ژائله از اتاق تبریز و سید رسول رنجبران از اتاق اصفهان نسبت به کاندیداتوری و گزینه ریاست اتاق ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؛ این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از این است که این دو چهره نام‌بُرده از اتاق تبریز و اصفهان آرای چندانی برای رقابت با غلامحسین شافعی احتمالا نداشته باشند.

به نظر می‌رسد در صورت نهایی شدن این نوع توافق‌ها و ائتلاف بر سر ریاست از شش کرسی اعضای هیات رئیسه سه کرسی از آن نمایندگان اتاق تهران و سه کرسی دیگر نیز در اختیار نمایندگان شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت. این دو گروه تاثیرگذار با یک لیست هفت نفره در انتخابات اعضای هیات رئیسه حضور خواهند یافت.
پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که اتاق تهران برای سه کرسی نایب رئیسی افرادی را انتخاب کرده که نامزدهای آنها روز سه‌شنبه بعدازظهر در جلسه گروه ائتلاف برای فردا مشخص می‌شوند.

چه کسانی به هیات نمایندگان اتاق ایران راه پیدا می‌کنند؟

در میان به نظر می‌رسد افرادی همچون مسعود خوانساری، محمدرضا انصاری، افشین کلاهی، محمد لاهوتی، کاوه زرگران، محمود نجفی عرب، محمدرضا بهرامن، محمد امیرزاده، علاء میرمحمد صادقی و حمیدرضا صالحی جزو کسانی هستند که نام آنها به عنوان نمایندگان اتاق تهران و ورود آنها در هیات نمایندگان اتاق ایران به چشم می‌خورد و از این افراد ممکن است سه نفر به عنوان متصدی و نماینده نواب رئیسی انتخاب شوند.

حال در 24 ساعت آینده یعنی روز سه‌شنبه نامزدهای تهرانی از طرف اتاق تهران معرفی خواهند شد و همچنین لیست نامزدهای اتاق شهرستان‌ها نیز از سوی شورای روسای اتاق‌ها نهایی خواهد شد.

چه کسانی ممکن است منشی و خزانه‌دار شوند؟

شنیده‌های تجارت‌نیوز حاکی از این است که دو لیست رقیب برای تکیه زدن بر صندلی ریاست حضورشان را اعلام کرده‌اند.

یک لیست با سرگروهی غلامحسین شافعی در تهران و یک لیست دیگر هم با سرگروهی یونس ژائله(رئیس اتاق تبریز) معرفی شده است که در گروه با سر لیستی اتاق تبریزی‌ها نام چهره‌هایی همچون مسعود گل شیرازی، کمال رازقی و رسول رنجبران دیده می‌شود.

همچنین به گفته یک مقام آگاه در اتاق بازرگانی، نام سید حسین معروف و حسین پیرموذن برای سمت منشی و خزانه‌داری مطرح است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.