خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۰۴۰۳

انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پیمانکاران راه

انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پیمانکاران راه

معاون برنامه‌‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه با بیان اینکه کل مطالبات پیمانکاران وزارت راه ۹۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در سال جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر کردیم، ۵۸۰ میلیارد تومان نقدی به پیمانکاران داده‌ایم و در ۲ مرحله دیگر با انتشار اسناد خزانه تخصیص را به ۳۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسانیم.

امیر امینی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان یکی از ارگان‌های دست‌اندرکار فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در سال 96 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ترکیب برنامه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی را مشخص کرد که در حوزه وزارت راه 8 منشور، 10 برنامه و 7 تکلیف ابلاغ شد.

امینی افزود: 8 منشور شامل پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی نظیر خط آهن، بزرگراه و غیره است،همچنین در برنامه‌های ابلاغی مشغول تدوین برنامه عمل هستیم.

معاون برنامه‌‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه گفت: در ارتباط با تکالیف ابلاغی در حال طراحی اکشن‌پلن (برنامه عملیاتی) اجرای تکالیف هستیم، از ظرفیت‌های مناسب حوزه پیمانکاری و مشاور در تکالیف استفاده کردیم اما کمی در این حوزه از برنامه عقب‌تر هستیم.

وی یادآور شد: رقم 6 هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم که پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

امینی توضیح داد: کل مطالبات پیمانکاران از وزارت راه و شهرسازی 9 هزار و 400 میلیارد تومان است، مقرر شده بود 60 درصد مطالبات را سازمان برنامه پرداخت کند که انجام نشد.

وی افزود: کل بودجه مصوب امسال وزارت راه و شهرسازی 8 هزار و 100 میلیارد تومان است که فعلا قرار شده است 70 درصد آن محقق شده و تخصیص یابد.

امینی ادامه داد: در سال جاری تاکنون 1000 میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر کرده‌ایم و مشغول پرداخت به پیمانکاران هستیم.

وی افزود: علاوه بر آن 580 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را به صورت نقدی پرداخت کردیم که 340 میلیارد تومان آن مربوط به بیمارستان‌ها و بقیه مربوط به خط راه‌سازی، ساخت راه‌آهن و غیره است.

امینی ادامه داد: دو مرحله دیگر اسناد خزانه را در همین ماه جاری در آبان ماه منتشر خواهیم کرد که تخصیص ما را به 3600 میلیارد تومان می‌رساند.

وی درباره راه‌آهن قزوین-رشت و تکمیل آن گفت: این پروژه مشکل فنی و نقدی چندانی ندارد اما در تامین مصالح و مشخصا آهن یکی از پل‌ها، طرف قرارداد تاخیراتی دارد ضمن آنکه منابع نقدی کمی نیاز داریم تا پروژه تکمیل شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.