کد مطلب: ۲۱۷۸۵۳

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید هواپیما

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید هواپیما

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت خرید هواپیمای جدید و انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور در جلسه شورای اقتصاد مصوب شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و بااشاره به وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه‌های کشور از نظر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، گفت: یکی از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این است که پنج دانشگاه کشور باید تا سال ۱۴۰۰ جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشند و امیدوارم سایر دانشگاه‌های کشور نیز همانند دانشگاه صنعتی شریف به دنبال برخورداری از تسهیلات مالی جهت تجهیز امکانات خود باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌های دبیرخانه شورای اقتصاد در سال ۹۶،‌برای اعضای این شورا سالی خوب آرزو کرد و اظهار امیدواری کرد در سال ۹۷ شورای اقتصاد بهتر از سالهای گذشته فعالیت کند.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تایید شورای اقتصاد رسید.

اصلاح مصوبه شورای اقتصاد درخصوص طرح‌های توسعه نیروگاه آبی گتوند علیا، احداث سد و نیروگاه چرمشیر، استفاده از فاینانس برای ایجاد انتقال و فاز دوم تصفیه خانه شهر بیرجند، استفاده از فاینانس برای طرح های سد دشت پلنگ و سد باغان و استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای احداث سد و نیروگاه بختیاری از جمله درخواست‌های وزارت نیرو بود که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

درخواست‌های وزارت نفت نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه توضیحات از سوی نماینده این وزارتخانه با این درخواست ها موافقت شد که عبارتند از:

طرح کمک به جایگزینی و اسقاط ۱ میلیون دستگاه بخاری مرسوم( گازی و نفتی) با بخاری های گاز سوز دودکش دار راندمان بالا (هرمتیک)، اصلاح مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص طرح احداث خط لوله ۲۰ اینج فرآورده های نفتی نایین ـ کاشان ـ ری و اصلاح مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص طرح نگهداشت و پشتیبانی تاسیسات جنبی صنعتی و غیرصنعتی و سرمایه گذاری جدید برای طرح تعویض پوشش و تعویض خط لوله نفت خام.

همچنین موضوع اصلاح مصوبه طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن با سن بالاتر از ۳۵ سال برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع گردید.

در ادامه این جلسه با درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر شفاف‌سازی در مورد قیر معدنی، ضمن موافقت با تفکیک قیر معدنی از زمره کالاهای نفتی، این کالا بعنوان ماده معدنی شناخته و در این مورد شفاف سازی صورت گرفت.

درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح شد و پس از توضیحات رییس این دانشگاه به تصویب رسید.

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت خرید هواپیمای جدید و انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور نیز از جمله درخواست‌های وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.